A Nemzeti Autópálya Zrt. a Vegyépszer Zrt.-t hívta fel ajánlattételre, a cég nettó 1,3 milliárd forintért vállalta is a munkát. A Döntőbizottság elnöke - akinek vizsgálnia kell az ilyen eljárások jogszerűségét - viszont megtámadta a közbeszerzést.
A Döntőbizottság kifejtette, hogy hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárást csak akkor lehet indítani, ha a rendkívüli sürgősség előre nem látható okból következik be, és ezért más eljárások határidőit nem lehetne betartani. Ebben az esetben csak a sótároló építése volt sürgős, de arra is kiírhatott volna a megrendelő nyílt eljárást, ha nem késlekedik a terv elkészültétől - februártól - június végéig. Ezt a késedelmet semmi sem indokolta.
Hasonló az üggyel az M35 autópálya hajdúböszörményi mérnökségi telepére kiírt közbeszerzési eljárás, még a dátumok is csaknem azonosak. Ami különbözik a második eljárásban, hogy a Strabag Zrt. lett a kivitelező, és első menetben nettó 1,5 milliárd forintért vállalta a munkát, de azt "leengedte" 1,3 milliárdra. Így a két ár - a végén kiszabott hétmilliós bírság - is azonos lett.