2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Két eljárásban hét-hétmillió forintra bírságolta a Nemzeti Autópálya Zrt.-t a Közbeszerzési Döntőbizottság, mivel indokolatlanul alkalmazott hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárást. Mindkét eljárást a Döntőbizottság elnöke kezdeményezte.

A Közbeszerzési Értesítőben megjelent határozat szerint az első eljárás az M7 autópálya fonyódi mérnökségi telepéhez kapcsolódott. Annak ellenére, hogy az idén februárban készek voltak a telep tervei, a Nemzeti Autópálya Zrt. csak június végén kezdeményezett hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást. Az indoka az volt, hogy a sótárolónak - tekintettel az autópálya téli üzemeltetésére - október 15-ig el kell készülnie.

A Nemzeti Autópálya Zrt. a Vegyépszer Zrt.-t hívta fel ajánlattételre, a cég nettó 1,3 milliárd forintért vállalta is a munkát. A Döntőbizottság elnöke - akinek vizsgálnia kell az ilyen eljárások jogszerűségét - viszont megtámadta a közbeszerzést.

A Döntőbizottság kifejtette, hogy hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárást csak akkor lehet indítani, ha a rendkívüli sürgősség előre nem látható okból következik be, és ezért más eljárások határidőit nem lehetne betartani. Ebben az esetben csak a sótároló építése volt sürgős, de arra is kiírhatott volna a megrendelő nyílt eljárást, ha nem késlekedik a terv elkészültétől - februártól - június végéig. Ezt a késedelmet semmi sem indokolta.

Miután az ilyen eljárás választása kizárja a versenyt, a Döntőbizottság gyakorlatában súlyos jogsértésnek minősül, és a szerződés megkötése miatt nem is orvosolható. Ezért látta indokoltnak a Döntőbizottság a hétmillió forintos bírság kiszabását.

Hasonló az üggyel az M35 autópálya hajdúböszörményi mérnökségi telepére kiírt közbeszerzési eljárás, még a dátumok is csaknem azonosak. Ami különbözik a második eljárásban, hogy a Strabag Zrt. lett a kivitelező, és első menetben nettó 1,5 milliárd forintért vállalta a munkát, de azt "leengedte" 1,3 milliárdra. Így a két ár - a végén kiszabott hétmilliós bírság - is azonos lett.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!