Ez nagyjából megfelel a tavalyi dugóstatisztikának, ám látványos növekedés 2011-hez képest, amikor csak 285 ezer közlekedési dugót vettek számba, 595 ezer kilométer együttes hosszúságban. Az autóklub szerint azonban nem a torlódások szaporodtak el ilyen drasztikusan, csak az adatfelvétel lett pontosabb.
Messze a legtöbb forgalmi dugó - az összes 29 százaléka - Észak-Rajna-Vesztfália autópályáin alakult ki, második Bajorország 15 százalékkal, a harmadik Baden-Württemberg 11 százalékkal. Erre a három tartományra jut az összes dugó fele. Ezzel szemben az öt kelet-németországi tartomány csak az összes közlekedési dugó 7 százalékát mondhatja magáénak.
Havi bontásban a legtöbb türelemre októberben volt szükségük a német autósoknak, amikor országosan 90 ezer kilométernyi autósor torlódott fel, majdnem kétszer olyan hosszú, mint a sereghajtó februárban. Az adatokból a német autóklub azt a következtetést vonta le, hogy égető szükség van a szűk keresztmetszetek felszámolására a német autópálya-hálózaton, és többet kellene befektetni a közúthálózatba.
Egy korábbi ADAC-tanulmány szerint 2010-ben 1600 kilométernyi német autópálya-szakasz folyamatosan túlterhelt volt, s az agyonstrapált táv hossza 2025-ig 2000 kilométerre növekedhet.
MTI