A japán társaság és a General Motors Co. (GM) közösen fejlesztik az új generációs hibrid meghajtású rendszert, amelyben kisebb, de nagyobb kapacitású akkumulátort használnak majd. Az új rendszert a Suzuki középkategóriás szedánjába, a Kizashiba építik majd be. A japán cég ezzel kívánja növelni részesedését az észak-amerikai piacon, ahol az első negyedévben több mint 4 milliárd jenes üzemi vesztesége volt a Suzukinak.
A japán Suzuki autógyárcsoport augusztus elején 2,138 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, ez kevesebb mint a tizede az egy évvel korábbi 26,033 milliárdnak. A bevétel, 577,14 milliárd jen, 36,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 910,41 milliárdtól, ami súlyos árengedménykényszert jelez ahhoz képest, hogy a világszerte eladott 541 ezer jármű csak 12,4 százalékkal volt kevesebb az egy évvel azelőttinél.
A japán, az észak-amerikai és az európai visszaesést nem tudta eléggé ellensúlyozni az ázsiai, azon belül is a gyorsan erősödő indiai piac. Japánban és Észak-Amerikában ráadásul több mint 2 milliárd, illetve több mint 4 milliárd jenes üzemi vesztesége volt a Suzukinak az első üzleti negyedévben. Európában 1,8 milliárdos, Ázsiában 11,2 milliárd jenes üzemi eredményt ért el.
A Magyar Suzuki tavaly 281686 gépjárművet gyártott, 21,28 százalékkal többet, mint 2007-ben. A Suzuki és General Motors együttműködése a hibrid meghajtású rendszerek fejlesztésében néhány éve indult, a munkálatok annak ellenére sem álltak le, hogy a GM nehéz pénzügyi helyzetbe került, június elején csődvédelmet kért.