Korábban a konzervetív szervezet a Fordot tekintette a meleg életmódot leginkább népszerűsítő vállalatnak, mostanra azonban szerintük az autógyár teljesítette azokat a feltételeket, melyeket még 2006-ban szabtak. A Ford és a szervezet vezetői már hónapok óta tárgyaltak a bojkott befejezéséről.
Néhány Ford-kereskedő - főleg a déli államokban - arra panaszkodott, hogy a tiltakozás befolyásolja eladásaikat. A tiltakozó szövetség vezetője szerint a Forddal kötött megállapodás négy fő pontot tartalmaz: elsőként az autógyárnak abba kell hagynia a hirdetést a melegeknek szóló médiumokban, másrészt nem szervezhetnek újabb promóciókat, adománygyűjtéseket a meleg szervezeteknek. Ezenkívül a Ford nem biztosíthat járműveket a melegaktivistáknak, például a melegfelvonulásokon sem használhatnak Fordokat.
A Ford az egész világon kénytelen lesz csökkenteni kiadásait a gyenge amerikai eladások miatt, a tavlyi évben 13,6 százalékkal kevesebb gépkocsit adott el a cég, mint egy évvel korábban. A cég reklámkiadásai csökkentek az elmúlt években: tavaly a 2005-ös szinte esett vissza a reklámköltés, bár ebben nincsenek benne az online reklámok.
Egy melegeknek szóló autós weblap alapítója szerint felháborító, hogy az Amerikai CSaládok Szövetsége elrettenti reklámozóikat.