3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egyszerűbb, átláthatóbb és eredményesebb működés érdekében 2006. január elsejétől átalakítja vállalati struktúráját a Waberers Csoport. Ennek következtében például megszűnik a Hungarocamion Rt. név. Wáberer György elnök-vezérigazgató az mfor.hu-nak elmondta: az átszervezés révén a cég alkalmassá válik a tőzsdei megjelenésre is, amire két éven belül sor kerülhet.

Hogyan alakult a Waberers forgalma? Diagram!

Mint ismert, a Csoport már tagja a Tőzsdeképes Cégek Klubjának. A vezérigazgató kérdésünkre elmondta: az átszervezéssel - bár nem ez volt a fő motiváció - alkalmassá váltak a tőzsdei megjelenésre is. "Meglátásom szerint két éven belül valószínűleg sor kerül erre a lépésre. Ez azonban tulajdonosi döntéstől függ, az pedig még nem született meg" - tette hozzá.

Idén enyhén növekedett a forgalom 2004-hez képest

Az idei év eredményeivel kapcsolatban Wáberer megjegyezte: az autópályadíj németországi bevezetése mintegy 700 millió, az üzemanyagárak drasztikus növekedése pedig 1 milliárd forint többletköltséget jelentett a társaságnak. Tovább nehezítette a helyzetet az egyre élesedő kokurenciaharc a hazai piacon, illetve az uniós vámhatárok megszűnése miatti bevételkiesés. A vezető szerint mindezek ellenére az alaptevékenységekből származó bevétel 6-7 százalékkal emelkedett tavalyhoz képest.

A fuvarok harmada nem érinti Magyarországot

Terjeszkedési terveikkel kapcsolatban kifejtette: párhuzamosan szeretnék növelni forgalmukat Nyugat-Európában, illetve térségünkben. "Európát egyben kezeljük, hiszen megbízóink, például a multik is az egész koninensben gondolkodnak. Bár a Csoport nagyrészt az EU-n belül dolgozik, komoly lehetőségek vannak az azon kívüli piacokon is. Romániai cégünk például idén megduplázta forgalmát, és jövőre is hasonló mértékű növekedésre számítunk." Jelenleg a fuvarmegbízások egyharmada "harmadik országos fuvar", tehát a kiinduló és a célállomás egyaránt Magyarországon kívüli.

A vezérigazgató osztja azon véleményt, miszerint hazánk a régió meghatározó logisztikai központja lehet.

"A kormányzat azáltal, hogy felgyorsította autópálya-építési programját, biztosította ehhez az infrastruktúra feltételrendszerét. Egy-két éven belül már a határokig is el lehet jutni autópályán." Szerinte hazánk mellett szól még az ország földrajzi helyzete, illetve a régióban betöltött gazdasági szerepe.

Wáberer úgy véli: a legnagyobb lemaradás az oktatás, szakképzés területén mutatkozik. "Megfelelő pályázati és feltételrendszert kellene teremteni, mivel itt még nagy területek maradtak kiaknázatlanul." A vezető szerint emellett a bürokratikus környezetben is markáns változásokra lenne szükség.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!