A Toyota-kereskedők várhatóan február végén újítják fel a szóban forgó nyolc modell - köztük az amerikai piacon a saját kategóriájában legnépszerűbb Corolla és Camry - forgalmazását. A japán gyártó tavaly novemberben jelentette be 1957-es amerikai piacra lépése óta a legnagyobb visszahívási akcióját: 4,2 millió autót rendelt vissza amiatt, hogy a gázpedál beakadhat a padlószőnyegbe, és akaratlan gyorsulást okozva balesetet okozhat. Idén január végén újabb visszahívás történt, szintén a gázpedállal miatt: 2,3 millió kocsit rendeltek vissza, mert a gázpedál beragadhat. A Toyota nemcsak a forgalmazást, hanem a termelést is leállította az érintett modellek esetében.
Az amerikai márkakereskedők egy része sürgeti a Toyotát: tegyen rendkívüli lépéseket a vevők bizalmának visszanyerésére és a márka hírnevének helyreállítására, árusítsa nagy árengedménnyel autóit, és kínáljon kiterjesztett garanciális időszakot.
Az Egyesült Államokban sok Toyota-kereskedés a nap 24 órájában nyitva tart, hogy fogadni tudják a kocsijuk kijavítását kérő ügyfeleket. A visszahívással kapcsolatos javítások a tulajdonosoknak nem kerülnek semmibe, a költségeket a Toyota teljes egészében állja. Egyidejűleg folyik az új és a visszahívott, használt kocsik kijavítása, utóbbiak élveznek előnyt.
Az MSNBC szerint a Toyota-kereskedéseket a várakozásokkal szemben nem rohamozták meg a kocsijuk megbízhatósága miatt aggódó autósok, aminek talán az az egyik oka, hogy a Toyota még nem postázta minden érintettnek a visszahívó levelet.
MTI