A Volvo szeptemberben 44 491 személyautót adott el világszerte, 2,4 százalékkel többet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A cég – bár az első 9 hónap adatait nézve még mindig 2 százalékos pluszban van – folyamatosan lassuló növekedést produkál éves bázison, mint az a grafikonon is látszik.
Emögött több tényező is áll, az egyik a kínai autópiac gyengélkedése, amely természetesen nem csak a Volvót sújtja. Szeptemberben 5,7, éves szinten 4,3 százalékkal adtak el kevesebb autót a legnagyobb ázsiai piacon. Ezt ellensúlyozza az USA (5,8 százalék) – ahol szépen veszik az XC90-est – illetve Nyugat-Európa, ahol bár szeptemberben volt egy 1 százalékos visszaesés, éves szinten még mindig 5,4 százalékos a bővülés. A cég többi piacán (Kínán, az Egyesült Államokon, Svédországon és Nyugat-Európán kívül), amelyet a cég nem részletez, 6,4 százalékos mínuszban állnak az első 9 hónapban.
A másik ok a lassulás mögött az lehet, hogy a cég növekedését a terepjárók, de leginkább csak az XC60 és XC90 húzza. Persze veszik még az öregecske XC70-est is és a kínai piacon árult hosszított S60-at is, de előbbi lassan stagnálásba vált át, utóbbi meg ki tudja meddig kell majd Ázsiának.
A cég új személyautói, mit a V40, a V40CC az S60 és a V60 komoly mínuszban vannak (főként két utóbbi). Ezek a modellek egyáltalán nem csereérettek, a következő a sorban az S80, V70 sorozat lesz, a hírek szerint valamikor jövőre.
Ugyanis ha a vásárlók nem kapnak rá az alsó- és felső-közép kategóriás kocsikra, akkor a nagyobb autók dolga lesz, hogy katalizálják az eladások további növekedését.
Hogy a Volvo profitál-e majd a VW botrányból az majd a következő hónapokban derül ki. Ha ugyanis az emberek elfordulással büntetik a cégcsoportot, akkor nem kizárt, hogy a potenciális Audi vásárlók közül egy párat el tud halászni. Erre építeni azonban nem lenne túl okos hosszú távon.
Szász Péter
mfor.hu