2p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Volvo növekedése június óta zsugorodik éves bázison, amelyet csak részben lehet a kínai gazdaság lassulásával magyarázni.

A Volvo szeptemberben 44 491 személyautót adott el világszerte, 2,4 százalékkel többet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A cég – bár az első 9 hónap adatait nézve még mindig 2 százalékos pluszban van – folyamatosan lassuló növekedést produkál éves bázison, mint az a grafikonon is látszik.

Emögött több tényező is áll, az egyik a kínai autópiac gyengélkedése, amely természetesen nem csak a Volvót sújtja. Szeptemberben 5,7, éves szinten 4,3 százalékkal adtak el kevesebb autót a legnagyobb ázsiai piacon. Ezt ellensúlyozza az USA (5,8 százalék) – ahol szépen veszik az XC90-est – illetve Nyugat-Európa, ahol bár szeptemberben volt egy 1 százalékos visszaesés, éves szinten még mindig 5,4 százalékos a bővülés. A cég többi piacán (Kínán, az Egyesült Államokon, Svédországon és Nyugat-Európán kívül), amelyet a cég nem részletez, 6,4 százalékos mínuszban állnak az első 9 hónapban.

A másik ok a lassulás mögött az lehet, hogy a cég növekedését a terepjárók, de leginkább csak az XC60 és XC90 húzza. Persze veszik még az öregecske XC70-est is és a kínai piacon árult hosszított S60-at is, de előbbi lassan stagnálásba vált át, utóbbi meg ki tudja meddig kell majd Ázsiának.

A cég új személyautói, mit a V40, a V40CC az S60 és a V60 komoly mínuszban vannak (főként két utóbbi). Ezek a modellek egyáltalán nem csereérettek, a következő a sorban az S80, V70 sorozat lesz, a hírek szerint valamikor jövőre.

Ugyanis ha a vásárlók nem kapnak rá az alsó- és felső-közép kategóriás kocsikra, akkor a nagyobb autók dolga lesz, hogy katalizálják az eladások további növekedését.

Kattintásra galéria nyílik!

Hogy a Volvo profitál-e majd a VW botrányból az majd a következő hónapokban derül ki. Ha ugyanis az emberek elfordulással büntetik a cégcsoportot, akkor nem kizárt, hogy a potenciális Audi vásárlók közül egy párat el tud halászni. Erre építeni azonban nem lenne túl okos hosszú távon.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!