4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi Janssen Cilag Kft. az 50-250 fő közötti foglalkoztatók listájának első helyén végzett, a Debreceni Hőszolgáltató Zrt., a kategória negyedik helyezettjeként, többszörös magyarországi elismerés után szintén a közép-kelet-európai lista élmezőnyébe került.

Az Aon Hewitt közép-kelet-európai Legjobb Munkahely Felmérése szerint a munkavállalói elkötelezettség és motiváció stratégiai szerepet fog játszani szerte Kelet-Közép-Európában az elkövetkező három évben. A felmérésben megkérdezett felsővezetők 69 százaléka szerint a motiváció az üzleti eredményességet befolyásoló fő stratégiai mutató lesz. A kutatás eredményeit összegző anyag szerint a közép-kelet-európai régióban az alkalmazottak úgy érzik, vezetőik egyformán magas szintű elvárások elé állítják őket, és tisztában vannak vele, hogy munkájuk által hogyan járulnak hozzá a teljes szervezet sikerességéhez, ami bizonyítja a cégek teljesítmény-menedzsmentre fordított kiemelkedő figyelmét.


2013-as eredmények alapján a kelet-közép-európai régióban Magyarországon és Oroszországban a legmagasabb az átlagos dolgozói elkötelezettség. Ugyanakkor a másik oldalon Lengyelországban és Szlovákiában a legalacsonyabb a munkavállalók átlagos elkötelezettségi szintje.


"A munkáltatók többsége a régióban felismerte az elkötelezettség kiemelkedő hatását az üzleti eredményességre, és úgy tekint annak fejlesztésére, illetve magas szinten tartására, mint kiemelkedő stratégiai feladatra az elkövetkezendő 2-3 év során. Ezt igazolja például Magyarországon is az évről évre, lassan, de magabiztosan növekvő átlagos elkötelezettség, ami visszaigazolja a vállalatok egyre több és egyre tudatosabb befektetését a munkavállalók elkötelezettségének megteremtésébe" - fejti ki Veres Rita, az Aon Hewitt kelet-közép-európai elkötelezettség üzletágának vezetője.

Jelentős változások a 2012-es évhez képest

A legfontosabb változás, hogy 2012-höz viszonyítva az emberek sokkal magabiztosabban tekintenek saját lehetőségeikre a munkaerőpiacon. 57 százalékuk gondolja úgy, hogy keresése során könnyen találna új munkát (ez a szám 49 százalék volt 2012-ben). Szintén tapasztalható erősödés a vezetők saját beosztottaik fejlődésével kapcsolatos tudatos gondolkodásában, és a napi szintű motivációba fektetett figyelem és energia területén.

Másrészről azonban, 2013-ban az alkalmazottak sokkal kevésbé látják tisztán a felsővezetés által kijelölt irányokat és kevésbé nyilatkoznak pozitívan munkahelyükről, ami az elkötelezettség egyik fontos területe. Továbbá az elkötelezettség “maradási hajlandóság” alkotóeleme is romlott a tavalyi évben, itt tapasztalható az egyik legnagyobb különbség 2012-höz képest. Ez azt jelenti, hogy a dolgozók már könnyebben feladnák munkahelyüket, ami összhangban van a munkaerőpiaci önbizalmukkal is.

Két magyar cég az élmezőnyben

A 2013-as tanulmány több mint 430 szervezet 360 ezer munkavállalója által kitöltött felmérés adatait tartalmazza. Ebben az évben 15 kelet-közép-európai cég érdemelte ki az Aon Hewitt Legjobb Munkahely címét a régióban: ők azok, akik a legmagasabb szintű munkavállalói elkötelezettséggel és kiemelkedő humánerőforrás menedzsment gyakorlatokkal rendelkeznek.

A magyarországi vállakozások közül kettő az európai élmezőnybe is bekerült. A Janssen Cilag Kft. az 50-250 fő közötti foglalkoztatók listájának első helyén végzett, a Debreceni Hőszolgáltató Zrt., pedig a kategória negyedik helyezettjeként, többszörös magyarországi elismerés után szintén a közép-kelet-erópai lista élmezőnyébe került.

Veres Rita szerint: "Manapság minden munkáltatónak egyformán nehéz gazdasági körülmények között kell tevékenykednie, de a Legjobb Munkahelyek képesek munkavállalóik olyan minőségű vezetésére és elkötelezésére, ami sok problémán átsegíti őket és így folyamatosan felmerülő kihívásokra gyorsabban tudnak reagálni, és jobban meg tudják őrizni versenyképességüket, ezáltal előnyt is képesek kovácsolni a nehézségekből."

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!