A lap úgy tudja, hogy a nyomvonaltervek már elkészültek. A Franciaországból Szlovénián át érkező, Gyékényesnél belépő vonal Kaposvár és Dombóvár érintésével érne el Budapestig. A másik, északi vonal a salzburgi kiindulópontú, nagy sebességű hálózat Bécsen és Pozsonyon keresztüli meghosszabbítása lenne, szintén budapesti végponttal - olvasható a cikkben.
A lap információit megerősítve Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója elmondta: Magyarország a dél és észak felől érkező nagy sebességű hálózathoz is csatlakozni kíván.
Ezeken a vonalakon 200, de inkább 250 kilométeres óránkénti sebesség elérése a cél.
"Ehhez már új pályát kell építeni" - hangsúlyozta a Világgazdaságnak a vezérigazgató, utalva arra az uniós előírásra, mely szerint a nagy sebességű vonatok pályáját nem keresztezheti más sín vagy út.
Két szupervonat is áthaladhat Magyarországon
Nemzetközi kormányszintű egyeztetések kezdődtek arról, hogy Magyarország miként kapcsolódhat be a területén áthaladó két szupergyors vonathálózatba - írta a pénteki Világgazdaság.