Az outlet és bevásárlóközpont koncepciót ötvöző M1 Outlet Center és a Premier Outlets Centert (POC) is fémjelző GVA Robertson első, Budapest vonzáskörzetén kívül eső beruházása, az M3 Outlet Center is május 17-re tette megnyitó rendezvényeit. Az M1, amely korábban őszre tervezte a nyitást, végül idén április közepe óta várja a látogatókat. „A bérlők kifejezett kérésére nyitottuk április 10-én” tájékoztatta az mfor.hu-t dr. Breznay Attila, a beruházás ingatlanfejlesztéséért felelős kft. vezérigazgató-helyettese.
A vezető elmondta, a bérbe adott üzletek 40 százaléka már egy hónapja várja a vásárlókat, szombattól pedig már a helyiségek 75 százaléka nyitva lesz, ezért nyitási fesztivált tartanak. A programok között egész napos gyerekrendezvények és több koncert (Gáspár Laci, United, Sugarloaf, Back II Black) is szerepel. Az üzletek - az outletekben szokásos kedvezményeken túl - további, akár 30-50 százalékos árengedményekkel készülnek a látogatói rohamra.
Az M1 a fesztivált követő szombatokon is számos kedvezménnyel, és tárgynyeremény sorsolással csalogatja majd vevőit. A vezető reményei szerint őszre eléri a kétszintes komplexum a 90-100 százalék körüli kihasználtságot, amelyet újabb egész napos fesztivállal akarnak megünnepelni.
„Gondosan ügyelünk arra, hogy a termék-szolgáltatás arány megfelelő legyen” – magyarázta dr. Breznay Attila. A klasszikus outlet-koncepcióval szakító M1-ben, multibrand üzletekben kínálják többek között a Prada, a Burberry, a Gucci vagy a Versace modelljeit. Érdekesség, hogy egy nagyobb alapterületű CBA és egy Drogerie Markt, az emeleten pedig négyszáz négyzetméteres játszóház kapott helyet.
A vidékiekre is gondoltak
A GVA Robertson a vidékben látott fantáziát, ezért a fővárostól távolabb, a polgári lehajtónál nyitja meg a hétvégén legújabb outletjét. „Az M3 Outlet Center hasonló szerepet tölt be Kelet-Magyarország és a szomszédos országok lakóinak életében, amit a parndorfi outlet jelentett sokáig az ország nyugati részén élőknek. A bérlői összetétel kialakításával az M3 Outlet Centerben ugyanolyan magas minőségű szolgáltatások, és áruválaszték várja a vásárlókat, mint a Budapest határában üzemelő Premier Outlets Centerben” – mondta Tilki Róbert, az Outlet Centert üzemeltető GVA Robertson ügyvezető igazgatója.
„A továbbiakban az árgarancia fenntartása, ami minimum 30, de akár 70 százalékkal olcsóbb árakat biztosít a vásárlók részére a márkaboltok áraihoz képest, és az induló márkaválaszték további bővítése lesz a feladatunk. Terveink szerint vevőink olyan márkákkal is találkozhatnak az outletben, amelyek jelenleg még nem rendelkeznek képviselettel Magyarországon. ” – tette hozzá az ügyvezető.
Az M3 Outlet is egész napos programokkal (Danubius rádió élő adás) várja a környező megyék és a határon túli települések lakóit. Mindamellett, hogy a termékekhez, a márkaboltokénál 50-70 százalékkal alacsonyabb áron juthatnak hozzá a vásárlók, további extra (30-70 százalékos) árkedvezménnyel, „egyet fizet kettőt kap” akciókkal és egyéb rendkívüli ajánlatokkal találkozhatnak május 17-től az új bevásárló faluban.
Világmárkák itt is, ott is
A bérlők között szinte kizárólag világszerte elismert és keresett márkákat találunk: az M3 Outlet Centerben a Benetton, Levi’s, Puma, Triumph, Retro, J. Press, Budmil, Garret, Converse, Gant, Oui, Fila és Replay mellett üzletet nyitott a Nike, Champion, Columbia, Grey Stone, Office Shoes és a Cross is.
A bérlői mix kialakítását piackutatás előzte meg, a bérlőket a GVA kereste meg. Az AC Nielsen piackutatása szerint a kelet-magyarországi fogyasztók főként a sportruházati termékek (58 százalék) illetve a cipők (52 százalék) iránt fogékonyabbak, így az ilyen profilú üzletek többségben vannak. Az első ütemében 13 ezer négyzetméteren nyitó outlet kezdeti kihasználtsága – hasonlóan a biatorbágyi POC-hoz - mintegy 65 százalékos, a bérbeadások év végére érhetik el a 100 százalékot.
Istvánko Viktória
Menedzsment Fórum