A jelenleg ötezer főt foglalkoztató társaság 91 egységet tart fenn, részben saját, részben franchise-üzemeltetésben - mondta a Világgazdaságnak Radek Janalík, a cég hazai leányvállalatának ügyvezető igazgatója. A teljes magyarországi forgalom 2006-ban 31,8 milliárd forint volt, ez 52-48 százalékos arányban oszlott meg a céges és a partneri éttermek között. Utóbbiak bevételének aránya a teljes forgalmon belül két százalékkal nőtt.
A társaság tavaly több mint másfél milliárd forintot költött beruházásra, ebből két új étterem nyílt, a fennmaradó forrásokat a régebbi egységek korszerűsítésére fordították. A 2003-ban debütált kávézóhálózat, a McCafé tavaly hat kávézóval 16-ra bővült, az egységek forgalma dinamikusan nőtt, látogatóinak a száma megközelítette a másfél milliót. Az idén kétmilliárd forintból kíván fejleszteni a cég, ebből további öt McCafé is létesül.
Az egységek számát tekintve jelenleg fele-fele részben vannak vállalati és franchise éttermek között. A következő néhány évben évente három egység nyitását tervezik. A bővítés során a jelenlegi arány megtartására törekszenek, de később nőhet a partneri egységek részesedése. A cég az évek során kialakította franchise-partneri körét, azokba újabbak bevonását egyelőre nem tervezi, így a további bővítéssel is elsősorban számukra kínál majd üzleti lehetőséget. Jelenleg 80 külföldi és 20 hazai beszállítója van a cégnek: a hazaiak közül hat társaság már európai szinten bonyolít beszerzéseket - írja a Világgazdaság.