2p

Öt százalékkal emelkedett a szénsavas üdítőitalok 50 milliárd forintnál nagyobb kiskereskedelmi forgalma 2006. július-2007. júniusban, az előző hasonló időszakhoz képest. A mennyiséget tekintve 2 millió literrel nőttek az eladások, és meghaladják az 510 millió litert. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

A legkedveltebb cola íz népszerűsége tovább nőtt, és a bolti eladás majdnem fele jut rá. Utána a narancs és a szőlő következik.

Egyre keresettebbek a light termékek. Mennyiségben a kiskereskedelmi értékesítés 29 százaléka jutott rájuk 2006. július-2007. júniusban, 5 százalékponttal több, mint az előző év során.

Egy liter szénsavas üdítőital átlagos fogyasztói ára 109 forint az idei júniusi adatok szerint, szemben az egy évvel korábbi 102, és a tavalyelőtti 103 forinttal.

Az átlagár alakulásában szerepet játszik egyebek mellett a kiszerelések mérete, a bolttípusok részaránya és a kereskedelmi márkák súlya. Ebből a szempontból figyelemre méltó, hogy az alacsony átlagáron adott, két literes, nem visszaváltható műanyag palackos kiszerelésben adják el az összes szénsavas üdítőital több mint kétharmadát, és a tendencia növekszik. A kisebb, két decis és fél literes palackok részaránya viszont csökken.

Az árversenyt diktáló modern bolttípusokban adják el a szénsavas üdítőital mind nagyobb részét. A 401-2 500 négyzetméter közötti csatorna 3 százalékponttal növelte részesedését, 2006 júliusa és 2007 júniusa között, az előző évhez viszonyítva. A hipermarkettel együtt a modern csatornák immár elviszik az összes eladott mennyiség felét.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!