Az új típus 270-350 férőhelyes változatokban lesz majd kapható, s 15 700 kilométert lesz képes megtenni egy tankolással. A 787-es 210-330 üléses verziókban érhető el, hatótávolsága pedig 16 300 kilométer, a verseny tehát kiegyenlítettnek tűnik. A Boeing-gép azonban öt évvel hamarabb áll szolgálatba a tervek szerint, mint az új A350-es, amely az eredetileg tervezett megjelenési dátum helyett egy évvel később, 2013-ban kerül a piacra.
Az európaiaknak az A380-as szuperjumbo kifejlesztésével is komoly gondjaik akadtak, e típus piacra dobása már most kétéves csúszásban van, ami nagyjából 4,8 milliárd eurójába kerülhet a cégnek. Ez és a 787-es Dreamliner igen meggyőző eladási adatai arra engednek következtetni, hogy a Boeing letaszíthatja a repülőgépgyártók trónjáról az Airbust.