Január 16-tól közvetlen légi összeköttetést teremt Bázel és Budapest között a Swiss, így újabb célállomással gyarapodik a ferihegyi repülőtér úthálózata. A svájci légitársaság hetente négy járatot fog közlekedtetni a magyar főváros és a svájci-francia-német hármas határnál fekvő település között: kedden és csütörtökön este, szombaton és vasárnap pedig kora délután szállnak majd fel az Avro RJ-100-as típusú gépek Ferihegyről, mondta el csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján Jávori Gabriella, a társaság country sales menedzsere.
Fapados árakkal csábítanakAzt egyelőre nem lehet tudni, hány utast és mekorra foglaltságot vár a cég a fenti szakaszon. A menedzser az mfor.hu ezen kérdésére nem kívánt becslésekbe bocsátkozni, mivel - mint mondta - teljesen új járatról és Magyarországon még nem eléggé ismert célpontról van szó. Kiemelte viszont, hogy hazánkban már decemberben komoly, "Egy jeggyel három országot" szlogenű kampánnyal támogatták meg a járatot. Arról szintén nem közölt adatokat, hogyan alakulnak jelenleg a foglalások.
A járat felfuttatása érdekében a Swiss a jelek szerint a fapadosok taktikáját követi, és bevezető áron, 7900 forinttól kínálja jegyeit. (Az oda-vissza útra érvényes tarifához hozzájön még a mintegy kilencezer forintos repülőtéri illeték.) A januári indulást egyébként tudatosan a síszezon közepére időzítette a légitársaság, így az Alpok sí üdülőhelyeit rövidesen bő két óra alatt el lehet érni Budapestről.
A társaság a 2006-ban regisztrált 139 ezer utashoz képest idén kétszámjegyű növekedést vár Ferihegyen. Gépeivel Budapestről eddig Zürichbe juthattunk el, heti három járattal. A harmadik járatot tavaly indította a cég, aminek köszönhetően az utasok száma 50 százalékkal emelkedett.
Szintén pozitív tendenciák figyelhetők meg a gazdasági mutatókat tekintve: a vállalat 2006 első háromnegyed évét 174 millió svájci frank adózott eredménnyel zárta. Mint ismert, a légitársaság az évtized elején hatalmas válságon ment át: 2002-ben például adózott eredménye 980 milliós mínuszt mutatott, s azóta folyamatosan negatív tartományban mozgott. Az eredmény azonban 2002 óta fokozatosan javult, ami a hatékonyság növekedése és egyéb tényezők mellett a Lufthansa-kapcsolatnak volt köszönhető. (A társaság a Lufthansa-konszern része és egyben a német légitársaság által dominált Star Alliance légiipari szövetség tagja lett.)
Wéber BalázsMenedzsment Fórum