3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A januárban induló új, Budapest-Bázel járatának köszönhetően kétszámjegyű utasszám-növekedést tervez idén magyarországi vonalain a Swiss. Az elmúlt években mély válságot megélő svájci nemzeti légitársaság 2006-ban hosszú idő után ismét nyereségbe fordította át mérlegét. Mfor.hu tudósítás.

A Lufthansa segített a Swissen (Fotó: EPA)

Január 16-tól közvetlen légi összeköttetést teremt Bázel és Budapest között a Swiss, így újabb célállomással gyarapodik a ferihegyi repülőtér úthálózata. A svájci légitársaság hetente négy járatot fog közlekedtetni a magyar főváros és a svájci-francia-német hármas határnál fekvő település között: kedden és csütörtökön este, szombaton és vasárnap pedig kora délután szállnak majd fel az Avro RJ-100-as típusú gépek Ferihegyről, mondta el csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján Jávori Gabriella, a társaság country sales menedzsere.

Fapados árakkal csábítanak

Azt egyelőre nem lehet tudni, hány utast és mekorra foglaltságot vár a cég a fenti szakaszon. A menedzser az mfor.hu ezen kérdésére nem kívánt becslésekbe bocsátkozni, mivel - mint mondta - teljesen új járatról és Magyarországon még nem eléggé ismert célpontról van szó. Kiemelte viszont, hogy hazánkban már decemberben komoly, "Egy jeggyel három országot" szlogenű kampánnyal támogatták meg a járatot. Arról szintén nem közölt adatokat, hogyan alakulnak jelenleg a foglalások.

A járat felfuttatása érdekében a Swiss a jelek szerint a fapadosok taktikáját követi, és bevezető áron, 7900 forinttól kínálja jegyeit. (Az oda-vissza útra érvényes tarifához hozzájön még a mintegy kilencezer forintos repülőtéri illeték.) A januári indulást egyébként tudatosan a síszezon közepére időzítette a légitársaság, így az Alpok sí üdülőhelyeit rövidesen bő két óra alatt el lehet érni Budapestről.

Tavaly 139 ezren utaztak

A társaság a 2006-ban regisztrált 139 ezer utashoz képest idén kétszámjegyű növekedést vár Ferihegyen. Gépeivel Budapestről eddig Zürichbe juthattunk el, heti három járattal. A harmadik járatot tavaly indította a cég, aminek köszönhetően az utasok száma 50 százalékkal emelkedett.

Szintén pozitív tendenciák figyelhetők meg a gazdasági mutatókat tekintve: a vállalat 2006 első háromnegyed évét 174 millió svájci frank adózott eredménnyel zárta. Mint ismert, a légitársaság az évtized elején hatalmas válságon ment át: 2002-ben például adózott eredménye 980 milliós mínuszt mutatott, s azóta folyamatosan negatív tartományban mozgott. Az eredmény azonban 2002 óta fokozatosan javult, ami a hatékonyság növekedése és egyéb tényezők mellett a Lufthansa-kapcsolatnak volt köszönhető. (A társaság a Lufthansa-konszern része és egyben a német légitársaság által dominált Star Alliance légiipari szövetség tagja lett.)

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!