2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Két üzletet is nyitott a mai napon a Spar Magyarország Kft. Míg a diósdiak egy szupermarkettel, addig a hódmezővásárhelyiek egy hipermarkettel lettek gazdagabbak.

Kétszázadik üzletét nyitotta meg 2007. november 8-án a Spar csoport. A hódmezővásárhelyi az idén nyíló hipermaketek közül a harmadik. Területe 4092 négyzetméter, a termékportfolió kétharmadát az élelmiszerek teszik ki, de lesznek ruházati és iparcikk jellegű termékek is. A vállalat így már mintegy 152 szupermarkettel (ebből 2 city Spar), 20 Kaiser's szupermarkettel és 28 hipermarkettel van jelen a hazai piacon.

A cég minden évben jelentős expanziót hajtott végre, 2007-ben 14 egységet bizonyosan átadnak, de remélik, a 15. megnyitására is sor kerülhet még az év vége előtt. Ahogy a Spar Magyarország Kft. igazgatóságának elnökétől, Feiner Pétertől megtudtuk a vállalat jelenleg az élelmiszerkiskereskedelemben 9,5 százalékos részesedést tudhat magáénak, de remélik jövő évben elérik a 10 százalékot.

A vezető lapunk azon kérdésére, hogy mekkora bővülés várható a jövő esztendőben konkrét válasszal nem szolgált, de azt megerősítette, hogy bizonyosan 10 felett lesz az üzletnyitások száma. Emellett folytatja a vállalat már meglévő egységei korszerűsítését és 2008-ban átadják a cég új logisztikai bázisát is.

Ugyan a Gfk Hungária Kereskedelmi Analízisek tanulmányának adatai szerint a diszkontok egyre nagyobb piaci részesedést tudhatnak magukénak, Feiner Péter elmondta, szerencsére ebből a Spar nem sokat érez. Így a vállalat nem is kívánja speciális eszközökkel felvenni a versenyt a konkurensekkel szemben. Ha különleges praktikákkal nem is élnek a Spar azért az utóbbi időben több lépést is tett pozíciója megerősítéséért.

Jelenleg mintegy 19 saját márkájuk van, amelyek közül a legsikeresebb a "Natur Pur" biotermék család, de vérmes reményeket fogalmaztak meg az új, kifejezetten csecsemő korú gyermekeknek szánt portfolióval kapcsolatban is. Ahogy a vezető hangsúlyozta, a babatermékek területén nehéz a piacra jutás, mivel a legnagyobb nevek a teljes hazai piac mintegy 90-95 százalékát uralják. Hasonló arányok jellemezték az osztrák piacot is, ennek ellenére két év alatt jelentős részesedést hasítottak ki a tortából a Spar saját márkás cikkei.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!