Magyarországon, a 16 ezer milliárd forint értékű nemzetgazdaságból, mintegy 300 milliárd forintot képvisel az ágazat. A gazdaság egyre többet költ marketingre, ugyanis a fejlett országokban túlsúlyba kerültek a szolgáltatások, ezek megismertetése pedig mindig több médiafelületet igényel, mint az áruk bevezetése - tette hozzá a szakember.
Az elnök elmondta, hogy a 300 milliárdos hazai piacon belül médiareklámra 170-180 milliárd forintot költenek a hirdetők. A legkapósabb, legkönnyebben eladható a televíziós, illetve a nyomtatott sajtóban megjelenő reklám, ugyanakkor a legdinamikusabban az internetes, illetve a közterületi hirdetések piaca növekszik, és egyre nagyobb teret hódít a direkt marketing - mondta Levendel.
Úgy vélte, hogy a marketingkommunikáció az egyik vezető iparággá vált a fejlett országokban. Megjegyezte, hogy csak ezen a nyáron több marketingkommunikációs szakembert bocsátottak ki a hazai felsőoktatási intézmények, mint 1900-tól a rendszerváltásig együttvéve.