Az erre az évre bejelentett két adóemelés várhatóan minden fogyasztóiár-szegmens termékeinek árát 10-10 forinttal emeli majd – mondta el Jakab János Miklós, a BAT Hungary jogi igazgatója. Természetesen a vállalatok árazási politikáját nem csak a jövedékiadó-rendszer határozza meg, így ettől eltérő stratégia is elképzelhető cégenként és termékenként is. Iránymutató lehet azonban az elmúlt év, hiszen 2007-ben is két adóemelés volt, ezek miatt tavaly összesen és átlagosan 20 forinttal emelkedett minden termék ára – tette hozzá Jakab János Miklós.
A napirenden lévő jogszabályi változtatásokkal összefüggésben a szakértők bíznak a jogi környezet olyan módosításában, amely nem hozza hátrányos helyzetbe sem a magyar fogyasztókat, sem pedig a hazai dohányipar szereplőit az európai uniós vetélytársakkal szemben. A reklámszabályozásra vonatkozóan az ágazatnak komoly érdeke fűződik egy átlátható és betartható szabályozás megszületéséhez még az év első felében, ez lehetővé teszi a felnőtt fogyasztók felelős tájékoztatását a termékekről – hangsúlyozta Patai András, a Magyar Dohányipari Szövetség ügyvezető elnöke.
Az iparágat érintő legfontosabb kérdés 2008-ban, hogy Magyarország megfeleljen az Európai Unió derogációs elvárásainak, azaz a minimum-adómértékre vonatkozó követelményeknek. A BAT Hungary, mint minden felelős piaci szereplő, jelenleg ezt tartja elsődleges fontosságúnak – közölte a társaság jogi igazgatója.
Az ágazatban azzal számolnak, hogy a feketepiac a tavalyi szinten marad, egyébként ezt a várakozást megerősíti, hogy mind a Pénzügyminisztérium, mind a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának vezetése ígéretet tett az utóbbi másfél-két évben indult kedvező folyamatok fenntartására – mondta el a Világgazdaságnak Komoróczki István, az Imperial Tobacco Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok igazgatója.