5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Uralta a hétvégén a főműsoridőt a TV2 köszönhetően Az ének iskolája című műsor fináléjának, az ugyanis a szokásos szombati nap mellett vasárnap is műsorba került. A második számú csatorna két dolog miatt szomorkodhatott, egyrészt a teljes lakosságot tekintve sokkal több nézőt vonzottak a fiatal énekesek, mint a kereskedelmi célcsoportban, másrészt a hétköznapokon továbbra sem találnak a 18-49-es korosztályban fogást az RTL Klubon.

A 24. heti nézettségi verseny legérdekesebb momentuma kétség kívül Az ének iskolájának „évzárója” volt. A fiatal tehetségeket felvonultató műsor kapcsán ugyan azt hangoztatta a csatorna, hogy ez nem a szokásos kieséses tehetségkutató műsor, a végén természetesen itt is lett győztes. A hazai bulvársajtó számára így lehetett rágódni azon, mennyire volt megérdemelt Farkas Zsolti elsősége.

Hogy az aranytorkú gyerekek nyernek-e a tévés szerepléssel, azt egyelőre nehéz megmondani, hiszen a hazai tehetségkutatón feltűntek közül több, nagy jövő előtt álló fiatal kapcsán derült ki, hogy „angliai pincérkedéssel” építi nemzetközi karrierjét, a TV2 viszont feltétlen jól járt. A csatorna ugyanis az eddigi bukásokkal ellentétben a jó kezdés után is meg tudta tartani a nézőket, és a showműsor rendre jócskán felülmúlta a konkurens adó számait. A műsor – egyetlen kivétellel – folyamatosan biztosította a TV2 számára, hogy a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben hozza a szombatokat.


Előzetesen mi is megjegyeztük, hogy a „nagymamafaktor”, illetve a hivatalos kommunikáció szerint a nagyszámú tinédzser néző miatt a 18-49-es korcsoporton belül jóval alacsonyabb számokat hoz esetleg a műsor, mint a teljes lakosságot tekintve, és ez végül beigazolódott. Igaz, ahogy fent említettük a kereskedelmileg fontos nézők is jelentős létszámban nézték az adásokat. Ezt jelzi az is, hogy több mint 40 százalékos közönségarányt ért el vasárnap este a teljes lakosság körében a TV2 tehetséggondozója, Az ének iskolája döntője. A produkció a 24. hét legnézettebb műsora volt, a finálét közel 1,8 millióan nézték, ami a műsor történetének legmagasabb nézőszáma. A 18-49 éves célcsoportban ugyanakkor az utolsó, vasárnapi rész alacsonyabb, 31,7 százalékos közönségarányt ért el. A vasárnapi döntő mind a teljes lakosságot illetően, mind a kereskedelmi korcsoportban a hét legnézettebb műsora volt.

Ha már nézett műsorok, akkor érdemes megjegyezni, hogy az előzetes hírekkel szemben csak az egyik sajátgyártású műsorát küldi nyári szünetre az RTL Klub. A szabadságok ideje alatt is látható lesz ugyanis az Éjjel-Nappal Budapest. A sorozatot – a nyári nézői szokások megváltozására tekintettel - kicsit később, 20:55-től láthatják a nézők. Július elsejétől a Híradó után, 19.10-től Sebestyén Balázs vetélkedője, az 1 perc és nyersz! jelentkezik ismétlő epizódokkal.


Visszatérve a 24. hét számaihoz, a két hétvégi győzelem a nézettségi versenyt is szorosabbá tette. A múlt héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 23 százalék lett, míg a TV2-t ezúttal a készülékek előtt ülők 18,4 százaléka követte. A harmadik helyért igen szoros volt a küzdelem, melyet a szombati remeklésének köszönhetően az F+ szerzett meg. Hajszálnyival maradt le a Cool (5,8% SHR), amely viszont kiegyensúlyozott teljesítményére lehet büszke. A foci sokat segített az M1-nek, a Konföderációs Kupa miatt erős hétvégét zártak, így átlagos közönségarányuk is felfelé mozdult (5,1%). Jócskán lemaradt a többiektől a Viasat3, mely a nézők átlagosan 4 százalékát érte el.

Ami a hét napjait illeti, inkább csak apróbb érdekességek voltak az esti műsorok nézettsége kapcsán. Hétfőn a Dr. Csont két epizóddal jelentkezett, ám ezeket korábban már láthatták a nézők. Érdekesség, hogy a krimi elején még megszokásból sokan kapcsoltak az RTL-re (maradtak a korábbi műsorok után a csatornán), ám amint rájöttek, hogy ismétlést kapnak, sokan tovább álltak. Igaz, a két NCIS sorozatot így is simán letudta a Dr Csont.

Kedden a saját átlagánál kicsit jobban szerepelt a TV2, igaz az Anya, lánya, unokája című film sem tudta a TV2 hatalomátvétét megteremteni. Pedig az egykor szebb napokat látott Jean Reno fémjelezte Jo a profi, nem a világsztár legsikerültebb alkotása. Valószínűleg a sorozat producerei is hasonló véleményen voltak, mert a franciaországi forgatást az első széria elkészülte után abbahagyták. Szerdán a TV2-n a Sherlock és Watson és az RTL-en a Szulejmán is lefele húzta a saját csatornájának átlagát.

Csütörtökön az RTL Klub nem lehetett büszke a 20 százalékos közönségarányt elérő filmjére, a Gyilkos napra, ám a TV2-nél még ennél is kevesebben, fele ilyen közönségarány mellett nézték a Svindler című filmet. Pénteken az RTL-es A zöld íjász című sorozat gyengélkedett, alig jutott 20 százalék fölé a közönségaránya, más kérdés, hogy a TV2 filmje, a Banki melónak esélye sem volt. Hétvégén a fent említett TV2-s gálázás jellemezte a hétvégét, Az ének iskolája mindkét napon remekelt, pedig vasárnap erős ellenfelet kaptak, a Titánok harca című film személyében.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!