2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csökkent 4,1 százalékkal az új személygépkocsik értékesítése 2008 első negyedévében, az egy évvel korábbihoz képest, a magyar piacon 40 673 darab személyautót és terepjárót adtak el a márkakereskedések az első három hónapban - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete kedden az MTI-vel.

Az új személygépkocsik piacán a legnagyobb részesedéssel továbbra is a Suzuki rendelkezik, bár az egy évvel korábbi szinthez képest részesedése 1,2 százalékkal 17,1 százalékra csökkent. Az első negyedévben a cég 6 967 személygépkocsit értékesített.

A második az Opel lett, eladásai 3,5 százalékkal 4 641-re csökkentek ugyan piaci részesedését 0,1 százalékkal növelni tudta. A harmadik helyen a Ford végzett 4 518 eladott autóval, ami 11,7 százalékos növekedést jelent 2007 első negyedévéhez képest. Piaci részesedése 9,5 százalékról 11,1 százalékra emelkedett.

A negyedik helyen álló Volkswagen piaci részesedése 0,6 százalékkal 8,6 százalékra emelkedett, eladásait három százalékkal 3 502 darabra emelte.

A francia márkák eladásai és piaci részesedései is csökkentek az első negyedévben. A Citroen 21,4 százalékkal (1 218 darab), a Peugeot 11,4 százalékkal (1 765 darab), a Renault pedig 24,7 százalékkal (1 371 darab) kevesebb autót adott el. A Citroen piaci részesdése 3,7 százalékról három százalékra, a Peugeot-é 4,7 százalékról 4,3 százalékra, a Renault-é pedig 4,3 százalékról 3,4 százalékra csökkent.

A prémiummárkák közül a Saab növekedett a legnagyobb mértékben, 128 eladott autóval 66,2 százalékos növekedést ért el. A Mercedes, a BMW és az Audi egyaránt növekedést könyvelt el 35,4, 29,1 és 0,2 százalékos bővüléssel. A legnagyobb arányú növekedést a MINI érte el, 27 autót adott el, ez nyolcvan százalékos növekedést jelentett.

Miközben a személygépkocsik értékesítése csökkent, addig a 3,5 tonnánál kisebb tömegű haszongépjárművekből 16,9 százalékkal többet, 6 065 darabot adtak el az első negyedévben, míg a 3,5 tonnánál nehezebb haszonjárművek eladásai 7,1 százalékkal 1 851 darabra nőtt. Az új buszok értékesítése húsz darabbal 53,5 százalékos csökkenést mutatott. 

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!