Hozzátette: az Electrolux a negatív tendenciák ellenére javított piaci pozícióján, s növelte részesedését a beépített termékek, illetve a mosogató- és mosógépek terén. Ezen túlmenően a szabadon álló termékei, például a tűzhelyek és a hűtő-, fagyasztó gépek iránt nem csökkent annyira a kereslet, mint a piacon átlagosan.
Az igazgató úgy vélte, a gyártók és a kereskedők szempontjából már az is nagy eredmény lenne, ha az egész évet tekintve stagnálás következne be, vagy az első négy havinál kisebb lenne a visszaesés a darabszámot és az értéket illetően.
A kilátásokat egy meleg nyár javítaná, hiszen akkor több hűtő- és fagyasztógépet vennének a családok, az olimpia viszont rontja, mivel a háztartások limitált összeget költenek egy évben háztartási gépekre és szórakoztató elektronikára. Az olimpia évében pedig inkább például televíziót vesznek, mint háztartási gépet.
Belényesi Zsolt az Electrolux kilátásairól elmondta: a vállalat az alsó kategóriás gépek árversenyébe nem száll be, mivel bizonyos szint alatt nem gyárt gépeket. Ugyanakkor azt reméli, hogy a közép- és felső kategóriás gépek esetében a kereslet nem csökken jelentősen, sőt, bizonyos termékek esetében még élénkül is.
Az Eletrolux szerdán Budapesten sajtótájékoztatón bemutatott két új hűtő- fagyasztó terméket: az Electrolux Brita a csapvizet jó minőségű folyadékká alakítja, szűri át, míg a Drinks Express gyorsan és hatékonyan hűti le a folyadékot. A két felső kategóriás, mintegy 170 ezer forintba kerülő termékekből a cég az idén legalább négyszáz darabot akar eladni a magyar piacon.