2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idén az első négy hónapban a magyar háztartásigép-piac darabszámban hat százalékkal, értékben pedig nyolc százalékkal esett vissza, s a kereslet mérséklődése várhatóan egész évben jellemző lesz - mondta Belényesi Zsolt, az Electrolux értékesítési igazgatója szerdán az MTI-nek.

Hozzátette: az Electrolux a negatív tendenciák ellenére javított piaci pozícióján, s növelte részesedését a beépített termékek, illetve a mosogató- és mosógépek terén. Ezen túlmenően a szabadon álló termékei, például a tűzhelyek és a hűtő-, fagyasztó gépek iránt nem csökkent annyira a kereslet, mint a piacon átlagosan.

Az igazgató úgy vélte, a gyártók és a kereskedők szempontjából már az is nagy eredmény lenne, ha az egész évet tekintve stagnálás következne be, vagy az első négy havinál kisebb lenne a visszaesés a darabszámot és az értéket illetően.

A kilátásokat egy meleg nyár javítaná, hiszen akkor több hűtő- és fagyasztógépet vennének a családok, az olimpia viszont rontja, mivel a háztartások limitált összeget költenek egy évben háztartási gépekre és szórakoztató elektronikára. Az olimpia évében pedig inkább például televíziót vesznek, mint háztartási gépet.

Belényesi Zsolt az Electrolux kilátásairól elmondta: a vállalat az alsó kategóriás gépek árversenyébe nem száll be, mivel bizonyos szint alatt nem gyárt gépeket. Ugyanakkor azt reméli, hogy a közép- és felső kategóriás gépek esetében a kereslet nem csökken jelentősen, sőt, bizonyos termékek esetében még élénkül is.

Az Eletrolux szerdán Budapesten sajtótájékoztatón bemutatott két új hűtő- fagyasztó terméket: az Electrolux Brita a csapvizet jó minőségű folyadékká alakítja, szűri át, míg a Drinks Express gyorsan és hatékonyan hűti le a folyadékot. A két felső kategóriás, mintegy 170 ezer forintba kerülő termékekből a cég az idén legalább négyszáz darabot akar eladni a magyar piacon.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!