3p

A kereskedelemre általánosan jellemző, hogy a januári és februári eladások minden évben legalább 30 százalékkal esnek vissza a decemberi nagybevásárlások után; ezt az üzlettulajdonosok kiárusításokkal próbálják kompenzálni. Az idén azonban egész évben gyengébb forgalmat várnak a kereskedők, különösen a ruházati cikkekeket illetően – áll a Világgazdaság cikkében.

Ruhán spórolunk

Egyrészt az év első hónapjaiban már érezhető gazdasági megszorításoknak a lakosság költésére irányuló hatása miatt, másrészt a szokatlan hőhullám következtében a kifejezetten téli termékek - kabátok, vastag pulóverek - még ott sorakoznak eladatlanul a polcokon.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint az európai textilpiacra általánosan jellemző tendencia nálunk is érezhető: az ázsiai és a feketepiacok az akciók ellenére is jelentős forgalmat vonnak el az üzletektől és az áruházaktól. Ez a folyamat az idén csak erősödni fog, hiszen a vásárlók inkább a ruházati cikkeken spórolnak, így ezek eladásai a kiskereskedelmi forgalom 2007-ben várt 4-5 százalékos csökkenésénél is nagyobb mértékben fognak esni - fűzte hozzá.

Itt a tavaszi kollekció

A Nike-nál is a kabátokból lehet a szokásosnál kevesebbet eladni, de ezzel az elmúlt években tapasztalt enyhe telek miatt már számoltak is - mondja Somfai Gitta, a Nike PR-menedzsere. Lassan már a tavaszi kollekció is megérkezik az üzletekbe, a tapasztalatok szerint a kiárusítás időszakában is lehet rá kereslet.

Az Emporium Kft. boltjaiban - a legtöbb divatáruüzlethez hasonlóan - a szokatlanul enyhe tél miatt a tervezettnél kevesebb meleg felsőruházati terméket adtak el. A forgalomkiesést a téli vásár keretében akarják pótolni - jelentette ki Pataki Mónika, a cég kereskedelmi vezetője. Az Emporium Kft. a kiárusításban már második éve kétütemű leárazási technikát alkalmaz, amely így az eladandó termékek árának nagyobb mértékű csökkentését eredményezi.

A nemzetközi ruházati vállalatok világszerte hasonló leárazási stratégiát követnek, és az évszakhoz igazodó kollekció is hasonló időpontokra időzített. Ennek megfelelően itthon a New Yorker üzletlánc tavaszi darabjai éppen most érkeznek a boltokba. Február végéig 2007-es fürdőruha-kollekció is kapható lesz minden üzletben. Volker Putzmann, a New Yorker marketingigazgatója szerint a kiárusítások alkalmával az üzlethálózatban legkeresettebb termékek a dzsekik és a farmerok - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!