Egyrészt az év első hónapjaiban már érezhető gazdasági megszorításoknak a lakosság költésére irányuló hatása miatt, másrészt a szokatlan hőhullám következtében a kifejezetten téli termékek - kabátok, vastag pulóverek - még ott sorakoznak eladatlanul a polcokon.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint az európai textilpiacra általánosan jellemző tendencia nálunk is érezhető: az ázsiai és a feketepiacok az akciók ellenére is jelentős forgalmat vonnak el az üzletektől és az áruházaktól. Ez a folyamat az idén csak erősödni fog, hiszen a vásárlók inkább a ruházati cikkeken spórolnak, így ezek eladásai a kiskereskedelmi forgalom 2007-ben várt 4-5 százalékos csökkenésénél is nagyobb mértékben fognak esni - fűzte hozzá.
Itt a tavaszi kollekció
A Nike-nál is a kabátokból lehet a szokásosnál kevesebbet eladni, de ezzel az elmúlt években tapasztalt enyhe telek miatt már számoltak is - mondja Somfai Gitta, a Nike PR-menedzsere. Lassan már a tavaszi kollekció is megérkezik az üzletekbe, a tapasztalatok szerint a kiárusítás időszakában is lehet rá kereslet.
Az Emporium Kft. boltjaiban - a legtöbb divatáruüzlethez hasonlóan - a szokatlanul enyhe tél miatt a tervezettnél kevesebb meleg felsőruházati terméket adtak el. A forgalomkiesést a téli vásár keretében akarják pótolni - jelentette ki Pataki Mónika, a cég kereskedelmi vezetője. Az Emporium Kft. a kiárusításban már második éve kétütemű leárazási technikát alkalmaz, amely így az eladandó termékek árának nagyobb mértékű csökkentését eredményezi.
A nemzetközi ruházati vállalatok világszerte hasonló leárazási stratégiát követnek, és az évszakhoz igazodó kollekció is hasonló időpontokra időzített. Ennek megfelelően itthon a New Yorker üzletlánc tavaszi darabjai éppen most érkeznek a boltokba. Február végéig 2007-es fürdőruha-kollekció is kapható lesz minden üzletben. Volker Putzmann, a New Yorker marketingigazgatója szerint a kiárusítások alkalmával az üzlethálózatban legkeresettebb termékek a dzsekik és a farmerok - olvasható a Világgazdaságban.