2p

A nemzetközi trendekhez hasonlóan, összességében Magyarországon is növekszik a szomjoltó italok kiskereskedelmi forgalma értékben is, mennyiségben is. Egyedül a szénsavas üdítőitalból csökkent az értékesített mennyiség, derül ki egy most közzétett piackutatásból.

Sörből 7, ásványvízből 16, gyümölcsléből 7 százalékkal többet adtak el 2006 október-2007 szeptemberben, mint egy évvel korábban. Értékben a magyarországi bolti eladások a legnagyobb forgalmú sörből 10, szénsavas üdítőitalból 5, ásványvízből 16, gyümölcsléből pedig 26 százalékkel emelkedtek, egyik évről a másikra. Csak szénsavas üdítőitalból csökkent az értékesített mennyiség, 2 százalékkal.

Ez beleillik a Nielsen által feltárt nemzetközi trendekbe, melyek kiemelkedő növekedésre hívják fel a figyelmet, az élelmiszerek világszerte mért forgalmán belül a szomjoltó italok érték el a legnagyobb növekedést.

Egyre több dobozos sört iszunk

A hazai sörforgalom figyelemre méltó trendje, hogy tovább emelkedett a világos sörök piaci részesedése, amit a prémium szegmenstől vettek el. A fémdobozos kiszerelés részaránya újra növekszik, míg az üvegesé csökken. A kereskedelmi márkák részaránya egyik évről a másikra 19-ről 21 százalékra bővült, mennyiségben.

Szénsavas üdítőitaloknál a light termékek részesedése tovább nőtt, és mennyiségben meghaladja a 28 százalékot. A cola íz változatlanul elviszi a bolti forgalom mintegy felét. A nagyobb kiszerelések részaránya a vásárlásokból valamelyest emelkedett, míg a kisebb kiszereléseké csökkent.

Ásványvízből érzékelhetően erősödött a kereslet a szénsavmentes, illetve az enyhe szegmens iránt. De az eladások közel kétharmada még mindig a szénsavasra jut. A kereskedelmi márkák részaránya mennyiségben 6 százalékponttal emelkedett, egyik évről a másikra. Az ízesített ásványvíz iránt növekszik az érdeklődés, de forgalmi részaránya még mindig alacsonyabb 5 százaléknál.

A gyümölcslé piacon az italok kimagasló piaci részesedése alig változik. Ahogyan stabil az utána következő 100 százalékos juice és a nektár mutatója is. Az ízek között vezető narancstól elvett némi részesedést nagyobb szegmensek közül a vegyes és a multivitamin. A boltokban a gyümölcslé közel kétharmadát papír kiszerelésben adják el, csökkenő tendenciával; itt a műanyag kiszerelés pozíciója erősödött kis mértékben, áll a Nielsen felmérésében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!