Sörből 7, ásványvízből 16, gyümölcsléből 7 százalékkal többet adtak el 2006 október-2007 szeptemberben, mint egy évvel korábban. Értékben a magyarországi bolti eladások a legnagyobb forgalmú sörből 10, szénsavas üdítőitalból 5, ásványvízből 16, gyümölcsléből pedig 26 százalékkel emelkedtek, egyik évről a másikra. Csak szénsavas üdítőitalból csökkent az értékesített mennyiség, 2 százalékkal.
Ez beleillik a Nielsen által feltárt nemzetközi trendekbe, melyek kiemelkedő növekedésre hívják fel a figyelmet, az élelmiszerek világszerte mért forgalmán belül a szomjoltó italok érték el a legnagyobb növekedést.
Egyre több dobozos sört iszunk
A hazai sörforgalom figyelemre méltó trendje, hogy tovább emelkedett a világos sörök piaci részesedése, amit a prémium szegmenstől vettek el. A fémdobozos kiszerelés részaránya újra növekszik, míg az üvegesé csökken. A kereskedelmi márkák részaránya egyik évről a másikra 19-ről 21 százalékra bővült, mennyiségben.
Szénsavas üdítőitaloknál a light termékek részesedése tovább nőtt, és mennyiségben meghaladja a 28 százalékot. A cola íz változatlanul elviszi a bolti forgalom mintegy felét. A nagyobb kiszerelések részaránya a vásárlásokból valamelyest emelkedett, míg a kisebb kiszereléseké csökkent.
Ásványvízből érzékelhetően erősödött a kereslet a szénsavmentes, illetve az enyhe szegmens iránt. De az eladások közel kétharmada még mindig a szénsavasra jut. A kereskedelmi márkák részaránya mennyiségben 6 százalékponttal emelkedett, egyik évről a másikra. Az ízesített ásványvíz iránt növekszik az érdeklődés, de forgalmi részaránya még mindig alacsonyabb 5 százaléknál.
A gyümölcslé piacon az italok kimagasló piaci részesedése alig változik. Ahogyan stabil az utána következő 100 százalékos juice és a nektár mutatója is. Az ízek között vezető narancstól elvett némi részesedést nagyobb szegmensek közül a vegyes és a multivitamin. A boltokban a gyümölcslé közel kétharmadát papír kiszerelésben adják el, csökkenő tendenciával; itt a műanyag kiszerelés pozíciója erősödött kis mértékben, áll a Nielsen felmérésében.