2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tavalyinál kétmilliárd forinttal kevesebbet, így nominálisan 9, reál értelemben pedig mintegy 16 százalékkal kisebb keretből gazdálkodhat az idén a Magyar Közút Kht. László Sándor vezérigazgató szerint a folyamatos hatékonyságjavulás miatt a cég a kevesebb pénzből több munkát végez el, mint tavaly.

A Magyar Közút Kht. (MK Kht.) idén 23,8 milliárd forint támogatást kap az Útpénztárból a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtal (KKK) kötött támogatási szerződés alapján. A forrás kétmilliárd forinttal kisebb a tavalyinál, ami nominális csaknem 9, az inflációt is figyelembe véve viszont 16 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi támogatási kerethez képest. László Sándor, a társaság vezérigazgatója ennek ellenére úgy véli, hogy a kisebb költségvetés ellenére idén több munkát végeznek el az utakon, mint tavaly, mert a társaság folyamatos hatékonyság javulása és az enyhe tél nyomán felszabaduló források ezt lehetővé teszik - áll a cég szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

A hatékonyságjavulás jól tetten érhető abban, hogy 2006-ban a társaság mintegy 1,9 milliárd forintos eredménnyel zárt, holott üzemeltetési feladatainak maximálisan eleget tett. A tavalyi munkákon még nem érződik az enyhe tél hatása, hiszen az év elején a tél éppen olyan hosszúnak s keménynek bizonyult, mint amilyen enyhe volt a november és a december.

A 2005-2006-os télen felhasznált 132 609 tonna sóval szemben az idei szezonban csak 19 532 tonnát szórt ki a társaság, és nem egészen háromezer tonna érdesítő anyag, illetve 796 ezer liter oldat felhasználása is sokkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A síkosságmentesítési feladatok ellátásához ötödannyi munkát kellett végezni, mint egy évvel ezelőtt. A karbantartás is kevesebb pénzbe került, az egy

évvel korábbi 11 ezer tonna kátyúzó keverékkel szemben idén kevesebb, mint hatezer tonnát kellett csak bedolgozni.

Ugyanakkor a burkolaton kívüli területek takarítására 80 százalékkal több energiát fordított a társaság, mint egy évvel korábban. A műtárgyak és közvetlen környezetük, valamint az úttartozékok tisztítását háromszor-négyszer, a vízelvezető rendszerek, padkák, árkok és átereszek tisztán tartását pedig kétszer akkora kapacitással végezték, mint az előző téli időszakban. Ugyancsak nagyobb figyelmet tudtak fordítani a területi igazgatóságok az út menti, forgalom biztonságát zavaró növényzet eltávolítására.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!