A 2014-től életbe lépő megállapodás értelmében azok a fuvarozók, akik leszállították egy másik tagállamba címzett árujukat, visszafelé elvállalhatnak más megbízásokat, csökkentve ezzel az üresjáratokból fakadó anyagi veszteséget és környezeti terhelést. A hazatérés előtt hét nap alatt legfeljebb három ilyen pluszfuvart vállalhatnak el a kamionosok.
A nemzetközi közúti árufuvarozás már 1992 óta szabad az unión belül, de az indulási és a célország közé eső tagállamokat érintő kabotázsszállításokra ez nem vonatkozik. A jelentős árufuvarozó ágazattal rendelkező tagállamok - köztük Németország, Belgium, Luxemburg, Hollandia és több új tagország - a szektor teljes felszabadításáért álltak ki, és ez EP is ilyen határozatot hozott. Az EU-országok többsége - élükön Franciaországgal, Olaszországgal és Ausztriával - viszont lassabb piacnyitást szorgalmazott - számol be a Világgazdaság.
Kevesebb üresjáratra kényszerülnek a kamionosok
Elfogadták az Európai Unió közlekedési miniszterei, hogy szabaddá váljon a kabotázs az európai fuvarozási piacon - írja a Világgazdaság.