1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elfogadták az Európai Unió közlekedési miniszterei, hogy szabaddá váljon a kabotázs az európai fuvarozási piacon - írja a Világgazdaság.

A 2014-től életbe lépő megállapodás értelmében azok a fuvarozók, akik leszállították egy másik tagállamba címzett árujukat, visszafelé elvállalhatnak más megbízásokat, csökkentve ezzel az üresjáratokból fakadó anyagi veszteséget és környezeti terhelést. A hazatérés előtt hét nap alatt legfeljebb három ilyen pluszfuvart vállalhatnak el a kamionosok.

A nemzetközi közúti árufuvarozás már 1992 óta szabad az unión belül, de az indulási és a célország közé eső tagállamokat érintő kabotázsszállításokra ez nem vonatkozik. A jelentős árufuvarozó ágazattal rendelkező tagállamok - köztük Németország, Belgium, Luxemburg, Hollandia és több új tagország - a szektor teljes felszabadításáért álltak ki, és ez EP is ilyen határozatot hozott. Az EU-országok többsége - élükön Franciaországgal, Olaszországgal és Ausztriával - viszont lassabb piacnyitást szorgalmazott - számol be a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!