Az összesből tavaly 229 milliárd dollárt adakoztak magánszemélyek, ez számszerűleg 2,7 százalékkal több a 2006-osnál, de 0,1 százalékkal kevesebb reálértékben, vagyis az időközi inflációt is beszámítva.
Még szűkmarkúbbak voltak az amerikai vállalatok: 15,69 milliárd dollárnyi jótékony célú adományuk számszerűleg 1,9 százalékkal meghaladta a 2006-os értéket, de vásárlóerőben 0,9 százalékkal elmaradt attól.
A teljes mérleget a különféle alapítványok számszerűleg 10,3 százalékkal megnövekedett adakozása billentette a pozitív oldalra, reálértékben is.
A jótékony célú adományok teljes összege reálértékben 1 százalékkal nőtt tavaly, az összeg az amerikai GDP 2,1 százalékát tette ki, a Giving USA alapítvány és az indianai állami egyetem Center on Philanthropy intézetének közös felmérése szerint.