A marketing igazgató a várakozások kapcsán elmondta, hogy az idén minden bizonnyal kevesebb asztali számítógépet (PC) adnak el az egyéni felhasználóknak, mint tavaly, s ez hatással lesz a szoftvergyártókra is. A vállalati PC-eladások ugyan nőnek majd, de összességben stagnál a géppiac az idén. A 2,2 milliárd dolláros magyar piac harminc százalékát a szoftvereladások, míg a fennmaradó részt a hardverértékesítés és a szolgáltatások teszik ki.
A Vista segíthet az eladások növelésében
Deme Csaba közölte: mivel a Microsoft eladásait nagyban befolyásolják a PC és a notebook-eladások, elképzelhető, hogy a cég szempontjából az átlagosnál nagyobb lesz a visszaesés. Előfordulhat azonban az is, hogy mindez fordítva történik, mivel a marketing szakember szerint óriási az érdeklődés a Windows Vista operációs rendszer iránt. Hozzátette: várakozásaik szerint a Vista a lakossági szegmensben növelni fogja a legális szoftverhasználatot is. A Microsoft azt várja, hogy az idén harminc százalékkal több Vistával telepített új számítógépet adnak el, mint annak idején az első évben XP-vel felszereltet.
A Vista esélyeit növeli az is, hogy az Albacomp már megkezdte a magyar nyelvű operációs rendszerrel felszerelt asztali gépek és notebookok forgalmazását: míg a vállalat tavaly 12 700 PC-t és 3700 notebookot adott el Microsoft operációs rendszerrel, addig az idén összességében már tíz százalékkal több gép, azaz 18 ezer eszköz eladásával számol.