3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Követeléseik teljesítéséig készek folytatni a munkabeszüntetést a szlovákiai légiforgalom irányítói, akik biztonságosabb munkafeltételeket és az üzemeltetési igazgató leváltását követelik. A magyar légtérben csak kismértékben nőtt a forgalom a sztrájk miatt, a Malév szlovák légtéren áthaladó - illetve a sztrájk alatt át nem haladó - járatai közül néhány késik csak, 5-10 percet.

Az ország 121 fős légiforgalmi diszpécsercsapatának mintegy 80 tagja bekapcsolódott a csütörtökön kezdődött sztrájkba, minek következtében péntekre virradó éjszaka Szlovákia légterét hat órára szinte teljesen lezárták az átrepülő repülőgépek előtt, az irányítótornyokból csupán a szlovákiai repülőterek induló és érkező forgalmát vezérelték. Csütörtök éjféltől péntek reggel 6 óráig a szlovák légtér zárva volt a nemzetközi átrepülések előtt.

A sztrájkhoz nem csatlakozó légiirányítók pénteken reggel 6-kor kezdték műszakjukat, és legalább egy - óránként 20 gépre korlátozott kapacitású - ellenőrző övezetben felújították a légiirányítást.

Folytatódnak ugyanakkor a tárgyalások is az állami légiirányító szolgálat, az LPS vezetőivel.

Félnek a balesettől

A diszpécserek azért kezdtek sztrájkba, mert megelégelték a rendkívüli nagy légiforgalom következtében előállt állapotot. Úgy ítélik meg, hogy az ország légterében vészesen nagy a gépsűrűség, a repülőgépek túl közel kerülnek egymáshoz a levegőben, kivált, amikor a repülőterek közelében rótt körökben várakoznak a leszállásra.

"A munkabeszüntetésnek csak akkor vagyunk hajlandók véget vetni, ha minden követelésünket maradéktalanul teljesítik. Igaz, hogy a közlekedési tárca a tárgyalások során már ígéretet tett az elvárásaink szakaszos teljesítésére, de garanciákkal nem szolgált, és a felelős személy leváltását nem tartja indokoltnak" - mondta Pável Bugár, a légiforgalmi irányítók csapatának szóvivője.

A szóvivő megerősítette: ragaszkodnak a légiirányító szolgálat igazgatója, Roman Bíro leváltásához, mert a veszélyes helyzet kialakulásáért ő a felelős.

Kis forgalomnövekedés Magyarország felett

Csak kicsit késnek

Csak kismértékben nőtt a forgalom a magyar légtérben a szlovák légiirányítók sztrájkja miatt - mondta Pető György a HungaroControl kommunikációs igazgatója. Hozzátette, hogy a szlovák légiirányítás még a munkabeszüntetés előtt értesítette a HungaroControlt a sztrájkról, így az nem érintette váratlanul a magyar légiirányítókat.

Hangsúlyozta, hogy a téli időszakban amúgy is alacsonyabb a forgalom a magyar légtérben, illetve a szlovák helyett több más ország légterét is igénybe vehetik az egyébként Szlovákia felett átszálló repülőgépek, a forgalom növekedése ezért nem jelentős.

Németh Krisztina a Malév kommunikációs igazgatója közölte: a Malév hét, egyébként a szlovák légtérben közlekedő járatát érintheti a munkabeszüntetés. Hangsúlyozta azonban, hogy a járatok közlekedése zökkenőmentes, a kerülő útvonal választása miatt néhány járat közlekedési ideje 5-10 perccel nőhet. A Malévnek viszont a kerülők miatt megnövekednek a költségei - fűzte hozzá Németh Krisztina.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!