Felemás eredménnyel zárták a kereskedelmi tévék a tavaszi szezont. Az RTL Klub és a Konyhafőnök ott folytatta, ahol tavaly ősszel abbahagyta, vagyis ismét erős harmadik pillére lett a csatorna esti műsorsávjának. Ennek köszönhetően a két húzóműsorral (Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt) kiegészülve az idei évben folyamatosan dominálta az RTL az esti időszakot hétköznapokon.
Nem volt ilyen szerencsés a TV2, amely az Éden Hotellel ugyan nem kezdett rosszul, hiszen kényelmesen a csatorna átlaga felett nyitott a reality, ám ezt követően nem sikerült fentebb kapaszkodni, sőt folyamatosan morzsolódott le a nézőtábor. Tetézte a bajt a nagy sajtóvisszhangot kapott "verbális erőszak", ezt követően pedig már menthetetlen volt a műsor. Más kérdés, hogy a TV2 kényszerpályán mozgott, és ha akarta volna, akkor sem tudja lecserélni a műsort. A történet margójára tartozik, hogy a csatorna a műsort eredetileg a Super TV2-re tervezte, míg az anyacsatornán a Big Brothert szerették volna újjáéleszteni. A reklámadó miatt viszont kisebb lett a műsorgyártásra fordítható pénz, így végül csak ezt valósították meg. A történethez tartozik az is, hogy az Éden Hotel az utolsó hétre ugyan nem táltosodott meg, ám a korábbi szintekhez képest határozottan erősödött.
Ettől a héttől viszont jön a nyári műsorrend. Mindez nem jelenti azt, hogy a korábbiakhoz hasonlóan leállítják a népszerű szappanoperákat (Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest), ahogy az pár évvel korábban még szokványos volt. Csupán annyit, hogy jóval korábban köszönnek be Berényiék, az RTL Klubon ugyanis a Híradó után jön a Fókusz, majd az Éjjel-nappal Budapest, végül 20.45-től a Barátok közt.
Az Éden Hotel vége miatt a TV2-nél is felfordul némileg a program. Náluk a Tények után jön - az eddigiekhez hasonlóan - a Jóban rosszban. A szappanopera után a viszonylag szerényebb érdeklődést kiváltó Kuzey Güney című török sorozat. Visszakerült a kínálatba a Hal a tortán is, később pedig filmekkel próbálkozik a csatorna. Mindenesetre a várakozásunk szerint komoly változás nem várható ezektől a lépésektől, a hétköznapokat továbbra is az RTL fog dominálni.
A mögöttünk hagyott héten tehát minden estét (19-23 óra között) megnyert a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek) az RTL, amelyet a képernyők előtt ülők 21,1 százaléka nézett átlagosan. A TV2-t a készülékek előtt ülők 11,1 százaléka követte. A Cool ismét átugrotta a 7 százalékos szintet (7,4% SHR), ám ez is kevés volt, mert a F+ (7,5% SHR) nagyot ugrott, és a dobogó harmadik fokáig vágtázott. Pünkösdi királyság volt a Duna TV egy héttel korábbi megugrása, ezúttal 3,5 százalékos közönségarányig csúsztak vissza, így a középmezőnyt holtversennyel zárta a Viasat 3-mal.
mfor.hu