2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. idei fenntartási programjának jelentősebb munkálatai május első hetében elindultak, egy hónappal korábban, mint tavaly - tájékoztatott a társaság.

A közlemény szerint a társaság idei burkolatfelújítási programjának legjelentősebb fejezete, az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 145. és 160. kilométerszelvény közé eső szakasza, ahol a kivitelezés közben félpályás terelést építenek ki. A munkálatok július végéig tartanak, majd a Forma-1 Magyar Nagydíját követően ugyanezen szakasz másik oldalán folytatódnak, és várhatóan október első felében fejeződnek be. A Viadom Zrt. és a Betonút Zrt. konzorciuma a mintegy 1,3 milliárd forintos beruházás során felújít tizenegy aluljárót és két felüljárót is.

Az M3-as autópálya káli szakaszának burkolatfelújítása a Budapest felé vezető bal pálya 80-82. és 94-97. kilométerszelvényei közötti részeit érinti. Az Egri Útépítő Zrt. 218 millió forintos ajánlattal nyerte el munkát, aminek befejezése június 14-én várható, addig az autósok félpályás forgalomterelésre számíthatnak.

Az M3-as és az M30-as autópályák - rendkívüli balesetveszélyt jelentő - vízmegállásos szakaszainak megszüntetése érdekében május 7. és 21. között forgalomterelés mellett átépítési munkálatok zajlanak a M3-as autópálya, jobb pálya 168. kilométerénél, valamint az M30-as, jobb pálya 9. kilométerénél, a jobb pálya 26. kilométerénél, és a bal pálya 28. kilométerénél. A beruházások összértéke mintegy 36 millió forint, a nyertes kivitelező ezeken a helyszíneken is az Egri Útépítő Zrt. lett.

hirdetés

A hídfelújítási program keretében május első hetében tizennyolc híd és négy felüljáró felújítása és korrózióvédelmi munkáinak elvégzése kezdődött meg. A hét beruházási csomag összértéke megközelíti a hatszázmillió forintot, melyek közül öt esetben a Strabag Zrt., és egy-egy esetben a Polár Húsz Kft. valamint a Betonplasztika Kft. a kivitelező.

Bár nem az ÁAK Zrt. fenntartási tervébe tartozik, a forgalomkorlátozások miatt mégis említést érdemel az M3-as autópálya és az M0-ás autóút csomópontjának építése, ami miatt az év folyamán többször is jelentős terelésekre kell számítani az M3-as autópálya 13. kilométerszelvényénél.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!