2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Többnyire optimistán nyilatkoznak az idei kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási (kgfb) kampányról a Világgazdaság által megkérdezett biztosítók. A legnagyobb hazai társaságok számára az eddigi legfontosabb eredményt az jelenti, hogy eddig jelentősen csökkent a szerződésüket felbontó ügyfelek száma: az Allianz Hungariánál 30, míg a Generalinál 25 százalékkal kevesebbre tehető az új szolgáltatót keresők száma a tavalyi évhez viszonyítva.

A már évek óta piacvezető Allianz - amely azonban tavalyi 1,81 százalékos gyarapodásával a legkisebb mértékben tudta növelni részesedését a kötelező piacán - honlapján hetente 50 ezer ügyfél indított díjszámítást, tízezres nagyságrendben keresték fel a cég kirendeltségeit, valamint közel 12 ezren hívták fel a telefonos ügyfélszolgálatot a 2007-es kgfb-díjakkal kapcsolatban. Kifejezetten sikeresnek bizonyult eddig a biztosító családos fiatalokat megcélzó kedvezménycsomagja is, valamint az évi 120 forintért igénybe vehető aktív kárrendezési szolgáltatás.

Annak ellenére, hogy csekély az eddig vizsgálható időtartam, a technika által feldolgozott kötésszámok alapján idáig három százalékkal több szerződést tudott kötni a Generali-Providencia, mint az elmúlt év hasonló időszakában - mondta el Jákfalvi Zoltán, a társaság gépjármű-biztosítási osztályvezetője. A 2007-es kampányidőszakban eddig 5506 kötést regisztrált a Generali, ezzel szemben 2700 felmondás érkezett a biztosítóhoz.

A Generalihoz hasonlóan - az eddigi tapasztalatok alapján - a budapesti régióban erősödhet az Union Biztosító is, amelynél a társaság véleménye szerint az idén nem ismétlődhet meg a tavalyi ügyfélszámvesztés. A múlt évben remeklő TIR BE és MÁV közül csupán az utóbbi köthet új szerződéseket, így jó esélye van a Magyar Posta Biztosítónak, hogy a tavaly a piaci részesedés 36,8 százalékos növekedését elért Uniquával versenyben akár az idén is dobogóra kerüljön az új ügyfelek megszerzésében. Az ezen a piacon újnak számító Signal eddig 9 ezer szerződést kötött, és 20-30 ezerre számít a teljes szezontól - tudta meg a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!