2p

Még nem dőlt el, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. fenntartja-e a szerződést az M7-es Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszát építő PVT-M7-es konzorciummal az azt vezető Viadom Zrt. kiszállását követően - tudta meg a Világgazdaság Reményik Kálmántól, a NIF elnök-vezérigazgatójától.

A pénzügyi gondokkal küzdő társaság kiválása miatt csonkán maradt konzorcium a Porrt nevezte meg vezetőjének. Ennek elfogadását azonban a NIF feltételekhez kötötte. A beruházó társaság biztosítékot kér egyrészt arra, hogy a konzorcium képes-e határidőre, megfelelő színvonalon megépíteni a sztrádaszakaszt, másrészt pedig arra, hogy a teljesítményüket igazoló eddigi alvállalkozókat kifizetik. Amennyiben az említettekre garanciát kap a NIF, úgy fenntartja a szerződést a konzorciummal, ellenkező esetben azonban felmondja.

Amennyiben a szerződést felmondanák, a NIF érvényesítené a bankgaranciát és kifizetné az alvállalkozókat, a sztrádaszakasz építésére pedig új pályázatot írnának ki. A Viadom fizetési gondokra hivatkozva a közelmúltban hivatalosan jelezte a NIF-nek, hogy az M7-es utolsó hiányzó szakaszának építésén dolgozó konzorciumból kiszáll, és feladatait a másik két tag veszi át.

Az M7-es Balatonkeresztúr-Nagykanizsa szakaszának építésére a kivitelezők eddig három részszámlát nyújtottak be. Ezek együttes értéke nem éri el az egymilliárd forintot. Ennek mintegy harmadát a NIF határidőre kiegyenlítette, a júniusban esedékessé váló 650 millió forint kifizetéséről még nincs döntés - közli a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!