A pénzügyi gondokkal küzdő társaság kiválása miatt csonkán maradt konzorcium a Porrt nevezte meg vezetőjének. Ennek elfogadását azonban a NIF feltételekhez kötötte. A beruházó társaság biztosítékot kér egyrészt arra, hogy a konzorcium képes-e határidőre, megfelelő színvonalon megépíteni a sztrádaszakaszt, másrészt pedig arra, hogy a teljesítményüket igazoló eddigi alvállalkozókat kifizetik. Amennyiben az említettekre garanciát kap a NIF, úgy fenntartja a szerződést a konzorciummal, ellenkező esetben azonban felmondja.
Amennyiben a szerződést felmondanák, a NIF érvényesítené a bankgaranciát és kifizetné az alvállalkozókat, a sztrádaszakasz építésére pedig új pályázatot írnának ki. A Viadom fizetési gondokra hivatkozva a közelmúltban hivatalosan jelezte a NIF-nek, hogy az M7-es utolsó hiányzó szakaszának építésén dolgozó konzorciumból kiszáll, és feladatait a másik két tag veszi át.
Az M7-es Balatonkeresztúr-Nagykanizsa szakaszának építésére a kivitelezők eddig három részszámlát nyújtottak be. Ezek együttes értéke nem éri el az egymilliárd forintot. Ennek mintegy harmadát a NIF határidőre kiegyenlítette, a júniusban esedékessé váló 650 millió forint kifizetéséről még nincs döntés - közli a Világgazdaság.