3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Toyota első féléves eredményeit nézve továbbra is a világ legtöbb autót értékesítő gyártója, azonban a General Motors - ha csak a második negyedévet nézzük - megelőzte a japán vállalatot. Eközben a Volkswagen impozáns növekedéssel lohol utánuk.

Fájdalmas veszteség: Kína

A Toyota továbbra is a legnagyobb autógyártó a Földön az értékesítési volument tekintve, és továbbra is az éves 10 millió darabos eladási rekord a célja. A japán cég az első félévben 4,91 millió darab járművet adott el, ami 1,2 százalékkal kevesebb, mint 2012 első félévében mért eredményei.

A visszaesést természetesen a kínai eladások erős mérséklődése okozta, ami a japán-kínai szigetvitára vezethető vissza. Az önérzetes kínaiak ugyanis erős bojkottot hirdettek a japán termékekre, ami igen érzékeny veszteség a világ legnagyobb autópiacán. A kínai piac ugyanis 40 százaléka a világpiacnak, és a legtöbb autógyár a jó adatait pont ázsiai országnak köszönheti. Eközben a hazai piacán sem remekelt a Toyota, mivel 8,4 százalékkal estek az eladásai a második negyedévben.

Bár az első féléves számok szerint a japán vállalat még mindig első, ha a kínai országban nem képes jó eredményeket elérni, könnyen elvesztheti címét.

Q2: a GM leelőzte a Toyotát

A General Motors kínai népszerűségének köszönhetően a második negyedévben több autót adott el globálisan, mint a Toyota. A két vállalat közötti különbség kicsi, hiszen a japán gyár 2,48 millió autót szállított, míg az amerikai riválisa 2,49 milliót.

A két vállalat féléves különbsége sem nagy: a Toyota a cikkben már említett 4,91 milliós eladási volumene ellenében a GM némileg kevesebbet, 4,85 mllió darabot adott el - éves bázison. Így az amerikai cég 4 százalékos növekedést ért el.

A Volkswagen hátránya csökken

A német autógyár 2013 első felében 5,5 százalékkal 4,7 millió darabra növelte eladásait világszerte, így mindösszesen 210 ezerrel marad el a Toyotától és 150 ezerrel a GM-től. A VW már az első negyedévben 4,4 százalékos értékesítési növekedést ért el, és természetesen a kínai eladások turbózták a vállalat eredményét.

Kína

Mivel a globális újautó-piacon Kína részesedése 40 százalékos, ezért érdemes pár sorban áttekinteni, és egyben összegezni a három vezető márka eredményeit az ázsiai országban. A Toyotának tehát nem volt jó féléve: a vállalat értékesítése mindösszesen 0,6 százalékkal növekedtek, szemben a General Motors 12 százalékos, és a Volkswagen 16 százalékos emelkedésével. Érdekes, hogy a hazai piacán mind a Toyota, mind a VW (Európában) eladásai visszaestek, de csak utóbbi tudta kompenzálni az ázsiai országban elért számaival. 

Ennek ellenére a Toyota továbbra is 7 százalékos növekedést prognosztizál 2013-ra, és ha ez sikerül, akkor eléri a vágyott 10 milliós eladási számot is. 

Barnác Tamás
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!