A Duna-Cargo megvásárlására ajánlatot adó öt pályázó közül csak a magyar Masped Rt. és a Plimsoll párosa, a bajor Bavaria hajóstársaság, illetve a német Meier-csoporthoz tartozó osztrák DDSG Cargo Wien GmbH teherhajózási vállalat képviselői módosítottak eredeti vételi ajánlatukon.
A versenyből kiesett a német Rhenus-csoport és a Dunaferr Rt., amely pályázatát az ÁPV Rt. számos ponton kifogásolta.
Valószínű, hogy a licit a bajor Bavaria és az osztrák DDSG Cargo között dől majd el a talpon maradt befektetők közül. A DDSG a privatizációs pályázat első fordulójában 2,8 millió eurós (730 millió forint) árajánlattal állt elő, s csak utána következett a Bavaria. Utóbbi számára azonban a Duna-Cargo megszerzése rendkívül fontos, s ezért a társaság tegnap alaposan megemelte a tétjét.
Az egyetlen talpon maradt magyar pályázó, a Masped és a Plimsoll párosa a második fordulóban szintén új ajánlatot tett, az azonban alatta maradt a német és az osztrák befektetőkének, számol be a Népszabadság.
A tavaly 485 millió forint veszteséggel záró Duna-Cargo új tulajdonosának kilétéről leghamarabb július közepén születhet döntés.
(Menedzsment Fórum)
Kiesett a Dunaferr a Mahartért folyó versengésből
A csütörtöki licitálás után mindössze három befektető maradt versenyben a magyar folyamhajózási társaság privatizációs pályázatán. A Dunaferr Rt. végleg elveszítette az esélyt, hogy megszerezze a Mahartot, értesült a Népszabadság.