A hazai tévécsatornáknál is megkezdődött a nyári szünet, pihenőre küldték a legnépszerűbb sajátgyártású programok többségét, és ezek helyet korábban már vetített programok és sorozatok kerültek képernyőre. Bár a hazai nézők kifinomult ízléséről legfeljebb viccelhetnénk, ám úgy tűnik, a mostani kínálat még nekik is megfeküdte a gyomrukat.
Már aki az ismétlések nézése mellett döntött, mert sokan vagy eleve nem ülnek le a tévé elé, vagy a szokásos nagy kereskedelmi csatorna helyett más, kisebb adók kínálatát választják. Ebből kifolyólag mindkét nagy kereskedelmi csatorna nézettsége, és átlagos közönségarány is érezhetően visszaesett. A TV2-é egyenesen történelmi mélypontra csúszott vissza.
A magyar tévétársaságok stratégiája igen érdekes, hiszen úgy tűnik, hogy a visszaeső reklámkiadások sújtotta szektor lévén igyekeznek optimalizálni a lépéseiket. Ennek keretében pedig a hagyományosan gyenge - nagy sportesemény nélküli – nyár folyamán a költségcsökkentés a presztízsszempontokat is felülírja. A korábbi években is pihentették a csatornák a drágább produkciókat, de igyekeztek olyan programokkal feltölteni a kínálatot, amelyre jó eséllyel lesz nézői érdeklődés. Idén nyáron - számunkra úgy tűnik - ez kevésbé volt szempont, hiszen az RTL Klub korábban már vetített vetélkedőket tűzött műsorra, míg a TV2, egy egyszer már megbukott, és a Super TV2 leánycsatornára száműzött scriped realityvel, a Bűnök és szerelmekkel próbálkozott. A piacvezetőnél ugyanakkor voltak annyira óvatosak és előrelátók, hogy a későbbiekben „zászlóshajónak szánt” Éjjel-nappal Budapest nem került ki a műsorrendből, ez pedig biztosította számukra, hogy a hétköznapokat könnyedén nyerjék.
A hétvégék ugyan jóval szorosabbak lettek abból következően, hogy ekkor a piacvezetőt sem nézték, ám így is minden estén az RTL Klub műsoraira voltak inkább kíváncsiak a 18-49 év közöttiek, hétből hétszer nyerték a vetélkedést.
A 27. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 20,5 százalék lett, miután minden este maga mögé utasította a piacvezető a kihívóit. A TV2 történelmi mélypontra csúszott, a 13,5 százalékos közönségaránynál rosszabb heti átlagra nem találtunk példát. A kudarc mögött véleményünk szerint elsősorban a Bűnök és szerelmek vesszőfutása áll. A legfontosabb esti műsorsávba helyezett program nagyon gyenge hetet zárt, csak mutatóban nézte legalább az emberek tizede.
A harmadik helyért ezúttal nem volt szoros volt a küzdelem, a F+ nagyon könnyen lépett fel a dobogóra (7,2% SHR). Ezt követően viszont sűrű volt a mezőny. Az üldöző csapatot az M1 (5,4% SHR) vezette. Saját magához képest nagyot lépett előre a Viasat3, mely több hónapos hatodik helyéről tudott előrelépni az 5,1 százalékos közönségaránnyal. Meglepetésre a sort ezúttal a Cool zárta, mely ugyan az 5 százalékos szintet elérte, ám ezúttal minden kevés volt a jobb helyezéshez.
Hétfőn a Dr. Csont két epizóddal jelentkezett, ám korábban már ezeket is láthatták a nézők, így az RTL átlagos számaitól elmaradt a sikersorozat közönségaránya. A TV2-n adott két NCIS sorozatot így is simán maga mögé tudta utasítani. Kedden Jean Reno filmje megint elmaradt az RTL átlagos esti számaitól, a Női vonalak című film azonban még így sem tudott érdekes lenni. Szerdán a Szulejmán önmagához képest nem teljesített rosszul, az elmúlt hetek viszonyában még javult is. Így a Sherlock és Watson nem tudta megszorongatni.
Csütörtökön a Revolution már koránt sem volt akkora durranás, mint a bemutatkozó epizódok, és az RTL átlagos közönségaránya alá csúszott. Igaz, a TV2 ezúttal sem tudott élni a lehetőséggel, és csapnivaló számokat produkált. A halálugrás című film csak a tévét nézők 8 százalékát érdekelte. A két nagy kereskedelmi csatorna között pénteken sem lett sokkal szorosabb a verseny, az RTL Klub-on vetített Miami helyszínelők új részei iránt komoly érdeklődés volt.
Szombaton a TV2 feledtette az egy héttel korábbi fiaskót, hiszen az Indiana és a végzett temploma ugyan jól szerepel, ám később az RTL műsora, a Halálos fegyver 3 végleg a piacvezető irányába billentette a mérleg nyelvét. Vasárnap egyik csatorna sem tudott az ismétlendő filmek között a „tutiba nyúlni”, a TV2 a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című filmmel csak saját gyenge átlagát tudta kozmetikázni, ám az RTL Klub által választott Az üresfejű ellen kevés volt.
mfor.hu