5p

A népszerű saját gyártású műsorok pihentetése egyik nagy csatorna nézőtáborára sem hatott jól, hiszen mind az RTL Klub, mind a TV2 nézettsége erősen esett. Ám míg az RTL tarsolyában ott volt az Éjjel-nappal Budapest, mely a képernyők előtt tartotta az embereket, a konkurens nem tudott épkézláb alternatívával előrukkolni. A TV2 főműsoridős közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban történelmi mélypontot ütött.

A hazai tévécsatornáknál is megkezdődött a nyári szünet, pihenőre küldték a legnépszerűbb sajátgyártású programok többségét, és ezek helyet korábban már vetített programok és sorozatok kerültek képernyőre. Bár a hazai nézők kifinomult ízléséről legfeljebb viccelhetnénk, ám úgy tűnik, a mostani kínálat még nekik is megfeküdte a gyomrukat.

Már aki az ismétlések nézése mellett döntött, mert sokan vagy eleve nem ülnek le a tévé elé, vagy a szokásos nagy kereskedelmi csatorna helyett más, kisebb adók kínálatát választják. Ebből kifolyólag mindkét nagy kereskedelmi csatorna nézettsége, és átlagos közönségarány is érezhetően visszaesett. A TV2-é egyenesen történelmi mélypontra csúszott vissza.

A magyar tévétársaságok stratégiája igen érdekes, hiszen úgy tűnik, hogy a visszaeső reklámkiadások sújtotta szektor lévén igyekeznek optimalizálni a lépéseiket. Ennek keretében pedig a hagyományosan gyenge - nagy sportesemény nélküli – nyár folyamán a költségcsökkentés a presztízsszempontokat is felülírja. A korábbi években is pihentették a csatornák a drágább produkciókat, de igyekeztek olyan programokkal feltölteni a kínálatot, amelyre jó eséllyel lesz nézői érdeklődés. Idén nyáron - számunkra úgy tűnik - ez kevésbé volt szempont, hiszen az RTL Klub korábban már vetített vetélkedőket tűzött műsorra, míg a TV2, egy egyszer már megbukott, és a Super TV2 leánycsatornára száműzött scriped realityvel, a Bűnök és szerelmekkel próbálkozott. A piacvezetőnél ugyanakkor voltak annyira óvatosak és előrelátók, hogy a későbbiekben „zászlóshajónak szánt” Éjjel-nappal Budapest nem került ki a műsorrendből, ez pedig biztosította számukra, hogy a hétköznapokat könnyedén nyerjék.

A hétvégék ugyan jóval szorosabbak lettek abból következően, hogy ekkor a piacvezetőt sem nézték, ám így is minden estén az RTL Klub műsoraira voltak inkább kíváncsiak a 18-49 év közöttiek, hétből hétszer nyerték a vetélkedést.

A 27. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 20,5 százalék lett, miután minden este maga mögé utasította a piacvezető a kihívóit. A TV2 történelmi mélypontra csúszott, a 13,5 százalékos közönségaránynál rosszabb heti átlagra nem találtunk példát. A kudarc mögött véleményünk szerint elsősorban a Bűnök és szerelmek vesszőfutása áll. A legfontosabb esti műsorsávba helyezett program nagyon gyenge hetet zárt, csak mutatóban nézte legalább az emberek tizede.

A harmadik helyért ezúttal nem volt szoros volt a küzdelem, a F+ nagyon könnyen lépett fel a dobogóra (7,2% SHR). Ezt követően viszont sűrű volt a mezőny. Az üldöző csapatot az M1 (5,4% SHR) vezette. Saját magához képest nagyot lépett előre a Viasat3, mely több hónapos hatodik helyéről tudott előrelépni az 5,1 százalékos közönségaránnyal. Meglepetésre a sort ezúttal a Cool zárta, mely ugyan az 5 százalékos szintet elérte, ám ezúttal minden kevés volt a jobb helyezéshez.


Hétfőn a Dr. Csont két epizóddal jelentkezett, ám korábban már ezeket is láthatták a nézők, így az RTL átlagos számaitól elmaradt a sikersorozat közönségaránya. A TV2-n adott két NCIS sorozatot így is simán maga mögé tudta utasítani. Kedden Jean Reno filmje megint elmaradt az RTL átlagos esti számaitól, a Női vonalak című film azonban még így sem tudott érdekes lenni. Szerdán a Szulejmán önmagához képest nem teljesített rosszul, az elmúlt hetek viszonyában még javult is. Így a Sherlock és Watson nem tudta megszorongatni.

Csütörtökön a Revolution már koránt sem volt akkora durranás, mint a bemutatkozó epizódok, és az RTL átlagos közönségaránya alá csúszott. Igaz, a TV2 ezúttal sem tudott élni a lehetőséggel, és csapnivaló számokat produkált. A halálugrás című film csak a tévét nézők 8 százalékát érdekelte. A két nagy kereskedelmi csatorna között pénteken sem lett sokkal szorosabb a verseny, az RTL Klub-on vetített Miami helyszínelők új részei iránt komoly érdeklődés volt.

Szombaton a TV2 feledtette az egy héttel korábbi fiaskót, hiszen az Indiana és a végzett temploma ugyan jól szerepel, ám később az RTL műsora, a Halálos fegyver 3 végleg a piacvezető irányába billentette a mérleg nyelvét. Vasárnap egyik csatorna sem tudott az ismétlendő filmek között a „tutiba nyúlni”, a TV2 a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című filmmel csak saját gyenge átlagát tudta kozmetikázni, ám az RTL Klub által választott Az üresfejű ellen kevés volt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!