1p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Párbeszédet szeretne az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a fogyasztóvédőkkel a reklámbírságokról, ugyanis a Media Markt Saturn Holding Kft. százmillió forintos büntetése komoly etikai és szemléletbeli kérdéseket vet fel, számol be Napi Gazdaság.

Fazekas Ildikó, a szervezet főtitkára elmondta, hogy az ÖRT nem osztja a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nézetét, szerintük ugyanis a Media Markt reklámkampánya önmagában nem befolyásolja a gyermekek értékrendjét, illetve pszichés fejlődését. Ám hozzátette, hogy ezt rendkívül nehéz megítélni, pláne a XXI. században.

Az ÖRT megkapta a Media Markttól a reklámfilmek tervezetét, amelyet a szervezet etikai testülete egyhangúlag úgy ítélt meg, hogy az nem etikátlan. A bizottság indoklásában aggálymentesnek találta a tévészpotokat.

A reklámok miatt rendszerint milliós büntetéseket kapnak a cégek, de ilyen jelentős bírságról nincs tudomása az ÖRT főtitkárának. Vagyis a jelenlegi ügy mindenképpen precedens értékűvé válik, és mivel a Media Markt bíróságon támadja meg a határozatot, a jogi állásfoglalás is támpontot jelenthet a bírságok kiszabásánál, számol be a Napi Gazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!