A Dotkom Internet Consulting szakértőinek gyakran teszik fel a kérdést, hogy egy adott szakmában mennyire fontos az internetes jelenlét? A kevés tapasztalat és a korlátozott számú felhasználó miatt nehéz volna hitelt érdemlő hazai adatokat találni. Ennél lényegesen többet árulnak el az amerikai statisztikák.
Az egyáltalán nem meglepő, hogy az első helyet az internet szolgáltatók foglalják el, a szoftver cégek viszont az ügyvédek mögött a harmadik helyre szorultak. (1999-ben az ügyvédek álltak az első helyen!) A tanácsadók, reklám ügynökségek, biztosítók előkelő helyezése szintén érthető, a hazai gyakorlatból kiindulva meglepőbb volt az orvosok, éttermek és templomok internetes aktivitása.
Az interneten leginkább jelen levő 10 üzletág
2. Ügyvédi irodák
3. Számítógépes szoftver kereskedelem
4. Ingatlanközvetítők
5. Üzleti tanácsadók
6. Biztosítók
7. Számítógépes rendszer-tervezők, tanácsadók
8. Számítógép (hardver) kereskedők
9. Sebészek és belgyógyászok
10. Értékpapír irodák
Nem kevesebb meglepetéssel szolgál az internethez kapcsolódó cégek méretének vizsgálata. 1999-ben az internetet használó cégek legnagyobb szegmensét, 66,4 százalékot a 4 főt, vagy annál kevesebb foglalkoztató vállalkozások adták. Az 5000-10.000 fős cégek mindössze a 0,1 százalékot tették ki. A leggyorsabb a növekedés az otthoni felhasználók között, ahol az 1998-as 8,7 százalékról tavaly 13,7 százalékra nőtt a részesedés. Emlékeztetőül: idehaza éppen ellenkező tendencia érvényesül leggyorsabban a munkahelyi internet használat növekszik.