Fogkrémből a korábbi stagnálás után az eladások mennyiségi növekedése 4 százalékos az előző hasonló időszakhoz képest, fogkeféből pedig 14 százalékos. Egy magyar lakosra átlagosan 1,1-nél több új fogkefe jutott egy év alatt, fogkrémből pedig közel egynegyed liter. A kereskedelem bevétele fogkrémből meghaladja a 9, fogkeféből a 3,5 milliárd forintot, 2005 november-2006 októberben, állapítja meg most közzétett felmérésben az AC Nielsen piackutató vállalat.
A fogyasztói átlagár egy kilóra vetítve 3881 forintra csökkent a tavaly szeptember-októberi periódusra, ami 4 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. Ugyanabban a periódusban a hagyományos, kézi fogkefe átlagosan 366 forintos fogyasztói ára változatlanságot jelez. Olcsóbb lett viszont az elektromos fogkefe. A múlt év szeptember-októberi 1996 forintos átlagár 16 százalékos csökkenést jelent. Feltételezhetően ezzel is összefügg, hogy 2005 november-2006 októberben a boltok 269 ezer elektromos fogkefét értékesítettek, szemben az előző év 245 ezrével.
A fogkefe kiskereskedelme erőteljesen koncentrálódik. Az eladások 40 százaléka jutott a hipermarketekre, 23 pedig a drogériákra. Jóval kiegyensúlyozottabb a fogkrém helyzete. Bár ebben a kategóriában is a hipermarket vezet, közben erősödik a drogéria pozíciója, és a hagyományos kis boltok részesedése viszonylag magas, 22 százalékkal. A kiszerelések közül változatlanul kimagaslóan legnépszerűbb a 75 milliliteres. Érzékelhetően emelkedett viszont a vásárlási kedv a 100 milliliteres tubusok irányában, amit a növekvő számú promóció is elősegít.
A kereskedelmi márkák nem tudnak számottevő szerephez jutni a fogkrém piacon. Részesedésük a forgalomból immár két éve mindössze négy-öt százalék között mozog.