A forradalmi újításnak számító, nagyrészt szénszálas anyagokból épített, könnyűszerkezetű repülő levegőbe emelkedése új korszak nyitányát jelenti a légi közlekedésben. A Boeing korábban közölte: ha a próbarepülések sikeresek lesznek, a gép kiszállítását az idei év negyedik negyedében kezdhetik meg, de ez nagy valószínűséggel a jövő év elejére csúszik.
Az amerikai hírtelevíziók decemberben élőben közvetítették, és a megrendelők világszerte nyomon követhették, amint a Boeing 787-es első próbarepülésére felszállt a Washington állambeli Seattle mellől. Az első próbarepülésre az eredetileg tervezettnél több mint két évvel később került sor, az időpontot korábban munkaügyi és alkatrész-ellátási gondokra hivatkozva halasztották el.
A Boeing eddig több mint 56 légitársaságtól 863 megrendelést kapott az új utasszállítóra, mintegy 150 milliárd dollár értékben, jóllehet a fejlesztésben mutatkozó sorozatos késések miatt több megrendelő visszalépett.
A légi szalontól, a világ egyik legnagyobb repülési vásárától a szakma szereplői és iparági elemzők egyaránt azt várják, hogy a résztvevők a gazdasági élénkülés jegyében mutatják be újdonságaikat és kötik meg üzleteiket. A London délnyugati határában fekvő Farnborough repülőterén a két évvel ezelőtti szalon hangulatát még a példátlan üzemanyagárak és komor ágazati előrejelzések határozták meg.
MTI
Kilépett a nemzetközi porondra a Boeing szupergépe
A Farnborough-ban vasárnap megnyílt légi szalon vezető látványosságaként nemzetközileg is debütált a Boeing 787-es "Dreamliner" utasszállító.