Tovatűnőnek látszik a válság az úgynevezett PIIGS országokban, legalábbis, ha az az új autók januári értékesítésének statisztikájára vetünk egy pillantást. A JATO adatai szerint ugyanis Európában 2015 januárjában az egy évvel korábbiakhoz képest a legnagyobb mértékben, 30 százalékkal Írországban nőttek az újautó-eladások. Utánuk nem sokkal lemaradva a spanyolok (+28,1), majd szignifikánsan kisebb, de még mindig nagyon erős számmal a portugálok (+21,1) következnek.
Az eurózóna 2010-2012-es válságában leginkább érintett országok közül háromban is úgy tűnik, felébredtek a vevők. Az akkor keletkezett, nem túl hízelgő PIIGS akronímából (a pig angolul disznót jelent) a P betűt jelölő Portugália, az egyik I-t "képviselő" Írország, és az S-t "adó" Spanyolország is nagyon erős növekedésbe kapcsolt a JATO adatai szerint. A másik I-t reprezentáló Italy-nak, vagyis Olaszországnak sem kell különösebben szégyenkeznie, hiszen januárban az éves növekedési dinamikája 11 százalék volt.
Egyedül a görög piac nem tudott talpra állni, hiszen az év első hónapjában 10,2 százalékkal zsugorodott az újautók piaca. Persze az is hozzátartozik, hogy a hellének januári 5540 darabos piaca még így is 13 százalékkal magasabb a magyarok 4898 darabos értékénél. Vagyis a 10,8 millió görögre vetített újautó-piac még így is nagyobb a magyarnál.
Pedig a januári számokra nem lehet különösebb panaszunk. A magyar piac ugyanis 11,2 százalékkal nőtt (lásd részletesebben: Tényleg lassult az újautó-piac, de a Swift újra dobogón), ami majd kétszerese az európai 6,4 százalékos átlagnak.
mfor.hu