Az átszámolva mintegy 76 milliárd forintra rúgó alap felállításának fő célja, hogy a központi vezetés így is csökkentse a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyagfogyasztást - idézi az újság Csang Sao-csun (Zhang Shaochun) helyettes pénzügyminisztert. A tervek szerint ráadásul az alap nem csupán átmeneti jelleggel állna fel, az állandó éves támogatási formát jelentene.
A törekvést segítendő kísérleti jelleggel 25 kínai városban ösztönzik majd a kormányzati hivatalokban, a logisztikai szolgáltatócégeknél és az autókölcsönzőkben az energiatakarékos és megújuló energiaforrást használó járművek használatát, a nagyobb városokban pedig hibridmotoros buszok közlekednek majd.
A minisztérium a zöld autók használatát kedvezményes politikákkal is segítené, így parkolóhelyet biztosítanának azok tulajdonosainak, csökkentenék az elektromos energiaszámlájukat, sőt akár az általuk fizetendő autópályadíj is kevesebb lehet a benzines autót használókénál. A részletes politikáit a minisztérium várhatóan az év második felében közli majd. A központ tervei szerint az évtized közepére félmillió, 2020-ra pedig ötmillió hibrid és elektromos jármű közlekedik majd Kína útjain.
MTI