Ezzel az Egyesült Államok első ízben megszűnt a világ legnagyobb autópiaca lenni: több autó talált gazdára az év első hónapjában Kínában.
A megcsappant fogyasztói bizalom és a korlátozott hitellehetőségek továbbra is lenyomják az értékesítéseket, keveseknek van megtakarított pénzük új kocsi vásárlására. Januárban 657 ezer személy- és teherautót adtak el, szemben az egy évvel korábbi 1,04 millióval.
A Chrysler hazai eladásai kevesebb mint felére csökkentek, a General Motors 49, a Ford 40 százalékos forgalomcsökkenést könyvelt el. A legnagyobb japán gyártók, a Toyota, a Nissan és a Honda eladásai 32, 30, illetve 28 százalékkal zuhantak.
Az amerikai autópiac 15 hónapja folyamatosan zsugorodik az egy évvel korábbi adatokhoz viszonyítva, 2007 októbere óta nem történt növekedés. Az alacsony benzinárnak köszönhetően viszont visszaszerezték piacvezető helyüket a kisteherautók, köztük a Ford F-sorozata, valamint a Chevrolet Silverado.
A megelőző egy évben 9,57 millió új autót adtak el az Egyesült Államokban, ez a legrosszabb adat 1982 júniusa óta, akkor a gazdaságot szintén recesszió sújtotta. Elemzők szerint az amerikai autópiac helyzete 2009 második feléig bizonyosan nem fog javulni, akkorra a tervezett gazdasági ösztönző csomag hatására a hitelpiac magához térhet.
A nehéz helyzet ellenére nem minden gyártó eladásai csökkentek januárban, a Subaru nyolc százalékkal tudta növelni forgalmát, a Hyundai pedig 14 százalékkal.