Sok Kínában terjeszkedni kívánó nyugati vállalathoz hasonlóan a Yum! Brands is megpróbál a helyi szokásokhoz idomulni, s kínálatát is úgy alakítja ki, hogy minél ismerősebb legyen a kifőzdékhez szokott kínaiaknak - közli a Reuters.
A módszer beválni látszik, a társaság kínai bevételei tizenkét százalékkal nőttek az első negyedben, míg egyéb külföldi piacokon öttel, az Egyesült Államokban pedig csak hárommal.
A KFC volt egyébként az első gyorsétteremlánc, amely megvetette lábát Kínában, első egységét 1987-ben nyitotta. A Yum! azóta az ország legnagyobb étteremláncává vált összesen mintegy 2,5 ezer KFC és Pizza Hut egységgel és kétmilliárd dolláros éves forgalommal. A huszonnyolc milliárd dolláros kínai piac második számú szereplője a szintén amerikai McDonald's a maga kilencszáz éttermével.
Kínába menekül a KFC
Kínában pótolná az amerikai gazdasági nehézségek miatt kieső bevételeit a Pizza Hut és a Kentucky Fried Chicken (KFC) tulajdonosa, a Yum! Brands Inc. A cég hatalmas terjeszkedésbe kezd a távol-keleti országban, melynek eredményeként Kína válhat bevételei legfőbb forrásává egyetlen évtizeden belül.