1p

Kínában pótolná az amerikai gazdasági nehézségek miatt kieső bevételeit a Pizza Hut és a Kentucky Fried Chicken (KFC) tulajdonosa, a Yum! Brands Inc. A cég hatalmas terjeszkedésbe kezd a távol-keleti országban, melynek eredményeként Kína válhat bevételei legfőbb forrásává egyetlen évtizeden belül.

Sok Kínában terjeszkedni kívánó nyugati vállalathoz hasonlóan a Yum! Brands is megpróbál a helyi szokásokhoz idomulni, s kínálatát is úgy alakítja ki, hogy minél ismerősebb legyen a kifőzdékhez szokott kínaiaknak - közli a Reuters.

A módszer beválni látszik, a társaság kínai bevételei tizenkét százalékkal nőttek az első negyedben, míg egyéb külföldi piacokon öttel, az Egyesült Államokban pedig csak hárommal.

A KFC volt egyébként az első gyorsétteremlánc, amely megvetette lábát Kínában, első egységét 1987-ben nyitotta. A Yum! azóta az ország legnagyobb étteremláncává vált összesen mintegy 2,5 ezer KFC és Pizza Hut egységgel és kétmilliárd dolláros éves forgalommal. A huszonnyolc milliárd dolláros kínai piac második számú szereplője a szintén amerikai McDonald's a maga kilencszáz éttermével.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!