2p

A tavalyi Konföderációs Kupán feltűnt, a játékosokat és a televíziós nézőket egyaránt bosszantó vuvuzela nagy karriert futott be az idei világbajnokság alatt. Több milliót adtak el belőle, és a hírek szerint már az európaiak között is egyre népszerűbb a színes műanyagfúvóka. Az eladott vuvuzelák kilencven százalékát kínai üzemekben készítik, majd onnan jutnak el a világ minden részére - számol be a CNN internetes oldala.

A 2010-es világbajnokság jelképévé váltak a vuvuzelák, melyeknek jellegzetes zümmögő hangja sokakat méhkasra emlékeztet. Az európai focirajongók a vb első napjaiban bizonyára a hajukat tépték a monoton hangot hallva, a tévétársaságok pedig mindent megtettek azért, hogy valahogy kiszűrjék a közvetítésből a hangszerek zaját.

Nem meglepő, hogy a fröccsöntött műanyag hangszerek kilencven százaléka kínai üzemekből indul világhódító útjára: a távol-keleti országban az olcsó munkaerő és a gyors termelés miatt megéri ilyeneket gyártani. A CNN beszámolója szerint például egy kínai családi üzem napi húszezer vuvuzelát gyárt le, a világbajnokság miatt pedig csak idén már több mint egymillió darabot adtak el belőle. Egy felmérés szerint ráadásul a kínaiak 60 százaléka büszke arra, hogy a szurkolók "Made in China" feliratú műanyag hangszereket fújnak Dél-Afrikában.

A gyártóknak egy-egy vuvuzela elkészítése 40 centbe kerül (90 forint), miközben a stadionokon kívül akár 8 dollárt (1800 forintot) is elkérnek érte. A különbözet azonban nem vándorol egy az egyben a kínai gyártókhoz, az említett családi üzem vezetője szerint ők mindössze néhány centet keresnek minden egyes darabon.

A gyártók most abban bíznak, hogy a következő évtizedek sikerterméke lehet a vuvuzela, mely rövidesen minden nagyobb sporteseményen megjelenhet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!