Néhány modell eladásai száz százalékkal emelkedtek az első negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest - jelentették be a pekingi autókiállításon. A Toyota például idén 700 ezer autó értékesítését tervezi Kínában, ez 40 százalékkal lenne több, mint tavaly. "Bár a 40 százalékos növekedés magasabb, mint az autópiac átlagos növekedési üteme, de úgy érezzük, hogy teljesíthetők a kitűzött célok" - tette hozzá a Toyota vezetője.
Az autógyártók arra számítanak, hogy az amerikai piacok csökkenni fognak eladásaik idén, miközben Európában és Japánban stagnálást várnak. Éppen ezért különösen fontos a kínai piac, hiszen a jelek szerint ez az egyetlen jelentős felvevőpiac, ahol növekedés várható 2008-ban.
A hivatalos előrejelzés szerint 15-20 százalékkal nőhetnek idén az autóeladások a távol-keleti országban, így az autógyártók 65 százalékos várakozása különösen merésznek tűnik. A J.D. Power Associates szerint 2015-ig évente egymillióval nőhet az eladott autók száma Kínában.
A General Motors egyik vezetője szerint 2015-re 75 millió kínai család lesz képes autót fenntartani, 2005-ben ez a szám még mindössze 10 millió volt.
Az éleződő versenyt mutatja, hogy az idei pekingi autókiállításon több mint 100 gyártó vesz részt autóival. A kiállításon a hétvégén szakembereknek tartottak előadásokat a gyártók, majd csütörtöktől nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt.