2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt évek geopolitikai változásainak, valamint több logisztikai szolgáltatónak köszönhetően Magyarország válhat a kínai áruforgalom elosztóbázisává a kelet-közép-európai térségben, az előrejelzések alapján a forgalom jelentős növekedése várható - közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) hétfőn az MTI-vel.

A szervezet kiemeli, hogy három tagvállalatuk - az Ekol Logistic Kft., a Ghibli Szállítmányozási Kft. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. - szervezésének köszönhetően az elmúlt hónapokban 40 vonat és mintegy 1400 konténer érkezett Kínából, ezzel elindult a távol-keleti országból vasúton érkező konténerek magyarországi átrakása és továbbítása az európai piacok felé. A szállítmányok Fehéroroszországon és Lengyelországon, Ukrajnán, valamint a hosszú távú kínai bérletbe került pireuszi kikötőn keresztül érkeznek a fővárosi Bilk kombiterminálra és a Mahart Container Center csepeli kombitermináljára. 
   
Az MLSZKSZ szerint a logisztikai szolgáltató szerep felértékelődése részben az elmúlt évek geopolitikai változásainak(Oroszország elleni embargó, migrációs válság, gazdasági és termelési súlypontok átrendeződése) és az ország kedvező földrajzi fekvésének köszönhető, emellett a kormányzati támogatás és a vámhatóság rugalmas forgalomkezelése is segítette.
 
 
   
Hangsúlyozták, hogy a NAV új technológiájával a konténerek okmányai hatékonyan ellenőrizhetőek, így azok a vámkezelést követően gyorsan mehetnek tovább a célországok felé. A logisztikai versenyképesség javulása miatt az MLSZKSZ elnöke a kínai vasúti konténerforgalom jelentős növekedésére számít, ezért a gyorsabb ellenőrzést biztosító röntgenkapus ellenőrzés bevezetését, valamint a szabad kapacitással rendelkező vidéki terminálok igénybe vételét javasolja - áll a közleményben.
   
A 2002-ben alapított Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) 76 szervezetből áll, ezzel a belföldi logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. A tagvállalatok árbevétele 2016-ban meghaladta a 355 milliárd forintot.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!