2p

A kínai Jiangling autógyár üzemet készül létesíteni Lengyelországban, az elsőt Európában, értesült a Rzeczpospolita című lengyel lap.

A 30 százalékban a Fordhoz tartozó Jiangling Motors Group Company (JMC) küldöttsége várhatóan szeptember közepén utazik Lengyelországba, hogy a beruházás részleteiről tárgyaljon a lengyel gazdasági minisztérium és a befektetési ügynökség képviselőivel.

Egyelőre nem tudni, hogy az üzemben milyen modelleket és hányat fognak összeszerelni, vagy hányan fognak ott dolgozni. Lengyel hírforrások szerint arra lehet számítani, hogy évente 400 ezer gépkocsit szerelnek majd össze, nagyjából annyit, amennyit a Fiat Tychyben lévő üzemében. Ez hozzávetőleg egymilliárd eurós beruházást jelent.

A Jiangling egyike azoknak a kínai autógyáraknak, amelyek a nyugati partnerekkel való együttműködés közben új tapasztalatokra tettek szert, és ezek birtokában igyekeznek új piacokra betörni.

Európában elsősorban a Jiangling Landwind terepjárója ismert: a modell először 2005-ben Frankfurtban keltett érdeklődést. Az Isuzu Rodeo MK1, illetve az Opel Frontera alapjaira épülő autót egy év múlva már új néven - X-Pedition -, áttervezve mutatták be a párizsi Motor Show-n, miután a korábbi változat igen rosszul szerepelt az ADAC német autóklub töréstesztjén. A Landwind X-Pedition Németországban 15 ezer euróba kerül.

A Jiangling a terepjáróit és kishaszonjárműveit elsősorban Dél-Amerikában, Ázsiában és a Közel-Keleten forgalmazza, de a célországok közé felkerültek az európai államok is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!