Egyikük, a BYD - amely a világ egyik legnagyobb gyártója a mobiltelefon-akkumulátorok piacán, és amely csak 2003 óta árul autókat - bejelentette: 2025-re a világ legnagyobb autógyártója lesz.
"Kevesen hiszik, hogy ez a cél képtelenség" - írta a The New York Times. Nick Reilly, a vezető amerikai gyártó, a General Motors ázsiai műveleteinek igazgatója óvatosan fogalmazott: a kínaiak nagyon versenyképesek az akkumulátorok terén, jó esélyeik vannak az autógyártásban, nem szabad őket figyelmen kívül hagyni.
A BYD azt tervezi, hogy 2011-ben megjelenik az amerikai piacon egy hibrid üzemű crossover járművel, amelynek 250 mérföld lesz a hatósugara, valamint egy hálózati konnektorról feltölthető hibriddel, amilyen a tervek szerint a Chevrolet Volt is lesz. A BYD december óta kezdte meg egy árammal feltölthető személyautó forgalmazását Kínában, két évvel megelőzve a Volt tervezett piacra lépését, és egy évvel azelőtt, hogy a Toyota is hasonló autót hoz forgalomba.
A BYD magabiztos, mint elnöke, Wang Chuanfu fogalmazott: "Olyan vállalat vagyunk, amely kitűz egy célt és eléri".
A Detroitban kiállító másik kínai autógyártó, a Brilliance Auto - amelynek kapcsolatai vannak a BMW-vel és a Porschéval - azt mondta, hogy Európában, Oroszországban és Észak-Amerikában is terjeszkedni kíván, a várható amerikai piaci megjelenés évét viszont nem jelezte.
David Champion, a Consumer Reports fogyasztói magazin autótesztelési igazgatója szerint korántsem biztos, hogy a kínai autógyártók olyan gyorsan be tudnak majd törni az amerikai piacra, ahogy tervezik, ugyanakkor elismerte, némelyik modelljük "nagyon meggyőző".