Néhány éven belül a világ első számú autóablak-gyártójává kívánja tenni cégét Cao Dewang, az Ernst & Young által szervezett Az év üzletembere (World Entrepreneur of the Year) választás nemzetközi fordulójának idei nyertese. A Fuyao Glass Industry Group elnöke röviddel a szombat esti monte-carlói díjátadás előtt nyilatkozott a Világgazdaságnak.
Cao Dewang szerint a mostani válság minden bizonnyal változásokat okoz a világ autóiparában, de bízik abban, hogy cége meghatározó partnerei – közöttük a General Motors – túlélik a krízist. Maga a Fuyao pedig megerősödve kerülhet ki az iparágat megrengető viharból – véli a kínai üzletember. Már korábban, a kínai piacot ellátva hozzászoktak ugyanis ahhoz, hogy sokféle terméket gyártsanak, viszonylag kis szériában, így most a versenytársaknál rugalmasabban tudják követni a gyorsan változó igényeket, írja a Világgazdaság.
A World Entrepreneur of the Year választás zsűrijét alkotó üzletembereknek természetesen nem volt könnyű dolguk, és értesüléseink szerint a korábbi évekéinél hevesebb viták után sikerült dönteniük. A döntőbe jutott 43 országgyőztes között akadt, akinek a vállalkozása néhány millió euró éves forgalmat bonyolított le, de több tízmilliárdos volumenű cégek is felvonultak.
Magyarországot Gerendai Károly, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. alapító-ügyvezetője képviselte a háromnapos monte-carlói rendezvényen, amelynek a házigazdája James Turley, az Ernst & Young globális elnök-vezérigazgatója volt.