Francois Chazelle, az Airbus alelnöke azt mondta, úgy látják, egyre több kínai milliárdos veszi fontolóra, hogy saját repülőgépet vásároljon. Az alelnök szerint emelkedés indult el a piacon, és a legnagyobb érdeklődést Kínából tapasztalták. Hozzátette: elsősorban az olajkereskedelemben, az építőiparban és a vegyiparban tevékenykedő kínai üzletemberek érdeklődtek.
Francois Chazelle megjegyezte, hogy az elmúlt évben visszaesett az üzleti kisgépek értékesítése. Ugyanakkor azt reméli, hogy jövőre ismét fellendülhet a piac, 20-30 közötti megrendelésre számítanak. Tíz éve, amikor elindult ezeknek a gépeknek a gyártása, évente még 150 repülőre kaptak megrendelést.
A második negyedévben az Airbus polgári részlegének bevétele 20 százalékkal 8,068 milliárd euróra, az üzemi eredménye 430 millió euróra ugrott. Az Airbus 138 gépet szállított a megrendelőknek, a tavalyi második negyedévi 122-nél többet.
Júniusban megkezdődött az A320-asok szállítása a kínai Tiencsinben lévő Airbus-üzemből. A tavalyi második negyedben az Airbus eredményét súlyosan megterhelték az A380-as óriásgép késedelmének költségei is. Az EADS hadiipari részlegének bevétele most 4 százalékkal 1,227 milliárd euróra, üzemi eredménye 21 százalékkal 122 millió euróra nőtt.
Az első negyedévben 116 Airbus repülőgépet adtak át a megrendelőknek az egy évvel korábbi 123 helyett. Tavaly az Airbus bevétele 9 százalékkal 27,453 milliárd euróra nőtt, az üzemi eredménye 1,79 milliárdos pluszra váltott a 2007-es, 881 milliós mínuszról. Az Airbus tavaly 483 repülőgépet adott át a megrendelőknek, 7 százalékkal többet a 2007-es 453-nál, év végég 3715 gépre volt megrendelése, 9 százalékkal többre, mint 2007 végén.