"Kína a VW legfontosabb külpiaca. A kereslet olyan jelentősen bővül, hogy a meglévő termelői kapacitás már nem elegendő" - mondta Martin Winterkorn, a VW vezérigazgatója. A wolfsburgi székhelyű cég azzal számol, hogy idén kétszámjegyű eladási növekedést ér el Kínában, amivel megerősíti piacvezető szerepét az ázsiai országban.
Kína az idén egyébként megelőzheti az Egyesült Államokat és átveheti a legnagyobb autópiacnak kijáró címet. Kínában az értékesítések jelentős mértékben megugrottak az állami konjunktúra élénkítő programnak és a kompakt autókra adott adókedvezményeknek köszönhetően.
"A kínai autópiac olyan fellendülésben van, egyes szegmensekben 30 százalékos növekedési ütemmel, amire még a legjobb években sem volt példa" - mondta a napokban Winfried Vahland, a Volkswagen kínai igazgatója.
A VW mindhárom márkája, a Volkswagen, az Audi és a Skoda értékesítési rekordot ért el Kínában. "Mindenünket kiárusítottuk – közölte Winfried Vahland. Kína a német és amerikai "roncsprémium" modellel szemben az 1,6 liter lökettérfogat alatti autókra kivetett forgalmi adó tízről öt százalékra történő csökkentésével ösztönzi az eladásokat. A kompakt autók értékesítése az első félévben 45 százalékkal emelkedett. Különösen az ország elmaradottabb nyugati területein, ahol még bőven van lehetőség felzárkózásra.
A kormány azzal számol, hogy az idén 12 millió autót sikerül értékesíteni, 28 százalékkal többet mint tavaly. Az Egyesült Államokban "mindössze" 10 millió autó eladására számítanak.